Wednesday, March 3, 2010

Terkenang semasa dulu...

Salam...

Hari ni saya sedikit lapang, setakat ni kerja pun tak banyak. So, boleh la berceloteh banyak2... hehe

Hari ni nak cerita sket pasal hobi di waktu boring & tension zaman study dulu. Zaman dok kat asrama & campus dulu...

Hari tu masa dok mencari2 sesuatu dalam kotak kat stor, saya telah terjumpa 'harta karun' yang paling-paling disayangi oleh saya... Tau kenapa saya sayang sangat ngan harta karun tu? Sebab dalam tu ada macam2 khazanah masa saya study dulu... Separuh dari memori hidup saya ada dalam tu...

Ok la, saya nak tunjuk sket, apa harta karun kesayangan saya tu... Jeng jeng jeng...

l
l
l
l
l
l
l
l
V

Ini lah dia harta karun kesayangan saya tu...


Nak tahu apa yang ada di dalamnya??? Layanzzzz...

Poster  yang 'dikoyak' dari majalah U.j.a.n.g / L.a.n.u.n

Ini lah poster kesayangan saya. Sebabnya poster ni dulu ada sket2 kaitan & persamaan ngan hidup saya... hehe. Nak kena cerita ke? tak perlu la kot... Biarlah rahsia... keh keh


Majalah B.L.U.E.S

Salah satu koleksi majalah B.l.u.e.s kesayangan. Dulu2 rajin beli sebab sangat obses dengan kartun2 dia okeyh... Lagi pun banyak ayat2 cintan cintun yang jiwang karat dalam majalah ni... ^.^


 Anor one...

Masa ni kat campus. Ekceli tujuan lukis ni konon2 nak buat rekaan t-shirt blok kat kamsis la. tapi diaorang kata gambar ni dah biasa sangat. So, simpan je la buat koleksi peribadi. Gambar kecik kat bawah tu ditambah selepas karya saya 'di riject'. hehehe...

anor one again...

Ni pun terhasil masa borink2. Tapi tak sempat nak habiskan sebab tak dak mood... last2 buat tulisan besar2 kat bawah tu, pastu sain nama besar2... keh keh...

Pastu dalam fail tu ada la macam2 ayat jiwang2 la, nota2 masa study la, dan macam-macam lagi.. Rindu nak melukis2 lagi, tapi kan rasa tangan ni macam dah keras dah. Ye lah, dah 4 tahun tak pegang pensel 'khas' saya tu... Oh ya, lupa nak snap gambar pensel2 khas yang saya selalu guna untuk menconteng nih...

Lagi pun dah tak dak masa la. Plus jiwang2 karat tu macam dah berlau pergi je. Dulu boleh le, lepas siap lukis tampal kat dinding sebelah katil kat dalam bilik kamsis tuh... Sekarang takkan la nak lekat dalam bilik tidur jugak kan... Kang tak pasal2 hubby kata 'buang tebiat kot bini aku ni...' heheh

Ok la, panjang lebar pulak dok bercerita pasal hobi lagha nih... hehe. Ada keja nak kena settle jap. Till then, daaaaa...

Nota: bosannya bila dilantik utk kutip yuran bulanan. orang nampak muka kita cam ada cop RM je kat dahi tu... (",)

2 comments:

mamaarifakeemaisy said...

weei samalah kita..suka lukis kartun cenggini gak..siap buat byk2 jadikan sample kertas tuk tulis surat..ala dedulu lom guna HP lagi..masuk tahun3 kt U baru guna..huhu..org miskin kan..

*menggamit memorilah! ^_^

Unknown said...

ye ke... hehe...

boleh la nanti share teknik melukis ye... wah, tulis surat cintun ya... hehe

tapi lagi sentimental value kan bila tulis surat berlatar belakangkan gambar yang kita lukis...

ye, sangat menggamit memori.. hehe