Thursday, March 11, 2010

Bebelan kosong....

Salam...

Sambungan celoteh pagi tadi... Sebenarnya saya tengah kelaparan nih... hehe (lapar pun nak bagitau ke...). Nak pi cari makan belum masanya lagi. So, nak hilangkan kelaparan membebel la jap kat sini...

Sesaja nak cerita hal semalam... Semalam saya ada la mesej kat kakak saya yang no.2 (angah) bagitau yang saya MC. takut lak dia hantar email ke, call kat opis ke... Antara sms kami seperti di bawah:

Saya : Aku MC hari ni. Apa2 hal tepon ja. (kasar kan bahasa - ber'aku' ber'hang' ja kami adik beradik... tapi ni biasa la bagi kebanyakkan orang utara... betul tak orang utara sekalian???)

Angah: Hang sakit apa?

Saya : sakit kepala

Angah: pregnant ke???

Saya : hasiyh, bukan la... bla bla bla...

**********************************************

Ni yg malas ni. Asal bagitau demam ke, sakit kepala ke sure soalan "pregnant ke?" yang akan keluar... Sana sini orang dok tanya, bila nak tambah? Herm, sampai kadang2 tension jugak cheq nih... Ada anak sorang pun sakit kepala dok pikir macam2... Bukan tak mau tambah, sapa la yang tak suka ada anak ramai...

Tapi buat masa sekarang ni, tunggu dulu la kot. Biar la si kecik tu besar sket baru akan fikir untuk menambah apa yang patut... Bukan senang wei nak tambah anak. Bukan macam tambah nasik ke, tambah menambah ke... hehe

Tapi kan, tetiba semalam lepas kakak saya cakap camtu dalam petang2 sikit tu dengan tiba2 saya terasa teringin sangat nak menicah (ni bahasa org utara, kalau bahasa baku panggil apa ntah) pelam muda... pastu teringat jeruk2 yang dijual di K4 Alamanda... Adeh, risau saya... ngeh ngeh ngeh...

Tapi tak dak apa kot. Biasa la, kadang2 kita ni teringin nak makan macam2, betul tak??? (nak sedapkan hati... hehe)

Ok la, dah penat membebel nih. Bukan hilang lapar pun, makin lapar ada la...  Lambat lagi pukul 1...

Ok la, meggi saya sudah kembang (ayat Alex RL4)... Daa daa daaa

8 comments:

Siti said...

hehehe....takpe..leh tunggu anak besar dulu..
cam siti ni rapat gak la 3 org tu..penat la jugak..

sedapnya mkn colek mangga..

nABiL said...

AI...xkan makan negi je kot..hhuhu

~~*Ummi AFD*~~ said...

Siti:

Tu la kan, tggu dulu anak besar sket. ye ke, takpe pasni jarak bagi jauh sket... hehe

tu la, sedapkan... tapi hari ni dah tak rasa teringin dah pon... hehe... semalam je tetiba...

~~*Ummi AFD*~~ said...

hehe...

tu kiter tiru ayat Alex Raja Lawak 4, bila dah nak habis buat lawak, dia kata "megi saya sudah kembang"... hehe

kiter makan biskut aje... japgi baru makan nasik... hehe

mamalieyna said...

hehehe..nyicah best woo..terliur sudaa..;p..

haaa ada pa2 ka..period stabil dak ni?..hehe..

sal muda lg kot, cam kita ni..usia bkl beranjak ke angka 3..rasa cam nak tmbh anak cepat2..tu la sapa suh kawen lambt! hehe..jodoh lmbt tiba kan..nk wat camna! ^_^

org utara mmg cam kasaq sket berbahasa, tp serius eina tak pernah bahasakan aku! tak reti...tp kak eina yg no.4 ni, dia ckp aku gk ngn eina, eina je dok bahasakan 'na'..hehe..manja gituw! :p

~~*Ummi AFD*~~ said...

mamalieyna:

hehe... cuti ni nak buat kuah rojak la, boleh menicah puas2... hehe

aisy, period okey je... cam biasa... baru ja habis period hari tu... keh keh keh

tak pa, kalau ada rezeki tak ke mana... angka 3 tu pun muda lagi... hehe

ye ke... sal pun kadang2 'aku', kadang2 'wa', tengok keadaan jugak...

wah, adik yg manja la ni yeh...

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

hahaha...bisala tu. if org tak pegnent sibuk tanye pegnent ke pegnent ke?
kang bila dah pegnent..eh, anak kecik lagi dah sibuk2 nak pegnent lagi ke?

erkk..

penampor sebijik bagi...

besnye pelam mude..cicah kijap+gula+belacan+cili burung...kecur nih

~~*Ummi AFD*~~ said...

Rose:

tu la kan... tak kan habis soklan camtu... hehe...

haisyh, saya pun kecur liur lak dok cerita pasal nih... hehe.

tu la, kalau tak dak cili letak sos cili dengan kicap pun dah sodap... hehe