Tuesday, March 30, 2010

Sikit2 lama2 jadi bukit

Salam....

Apa kaitan entri ni ngan tajuk di atas??? herm, sesaja je letak tajuk camtu. ntah sesuai ke tak, belakang kira... hehe
Ekceli entri ni nak dipublish semalam la. Tapi tak sempat sebab sibuk sedikit... Ingat nak update pasal check up si kecik tu. Tapi esok2 la kot...

Saja nak cerita pasal kisah cuti hujung minggu hari tu... Lepas habis sidai baju tu saya ingat nak menyiram la pokok2 sayuran di ladang kebun saya. Sekali tengok... wah, dah mengeluarkan hasil... Apa lagi, cepat2 la snap 'hasil pertama' ini untuk dibuat kenang2an... Ngada2 je saya ni... hehe

Pokok bendi yang lebat berbuah...


Tomato yang masih hijau... Lagi 2 minggu dah masak kot...


Cabai melaka a.k.a cili padi

Dan hasil daripadanya saya telah memasak gulai a.k.a kari semalam. Tapi gambarnya tak snap lak. Segan la, masakan saya biasa je... hehe

Pokok bendi memang tak berhenti la berbuah. Penat nak makan. Pokok cili pun sama. Tengah tunggu cabai hidup membesar.... Nanti dah boleh la berjimat sket... hehe. Ingat nak tambah lagi lain2 pokok, tapi ruang tak cukup lak... Nak kena beli pot la nampaknya...

Ok la, nak cerita pasal tu je. Tak dak cerita yang best pun... Idea kekurangan la... Otak ni cam tak berapa nak berputar je... Masih terasa ngantuk lak sebab tadi tengah sedap lelapkan mata, ada orang terjah bilik saya sesuka hati je. terus terbantut tido saya... Haisyh... Dah la malam tadi tak cukup tido. Faris asyik meragam je sebab tak sihat...

Ikut hati mau je sambung balik sekarang ni, tapi dah habis pun waktu rehat... huhu

Okeys, till then. Papaiiiiii....

6 comments:

Ena said...

wahhhh.. bestnyerrr sal.. sejuk tangan sal tu kan! sbb dah berhasil hasil usaha sal.. vangga tul la akak.. ehh! akak pulak yg lebey xcted.. heheh..
tahniah!.. nanti leh tambah lagikk..

~~*Ummi AFD*~~ said...

Kak Ena:

hehe, ye la kot... wah, makacih la... akak pun jom la berkebun beramai2... hehe

nABiL said...

nk berkebun gak..tp umh kite xde tanah:-(

~~*Ummi AFD*~~ said...

Kak Bee a.k.a Nabil:

Ala, beli je pasu ke pot ke... boleh gak tanam dalam tu... hehe

nABiL said...

haha..xbesla..tanam dlm pasu jer..xbyk hasill.huhu,,,lgpun xkan nk letak depan umh..

~~*Ummi AFD*~~ said...

Nabil:

Tak banyak tak pa, janji ada gak sket... hehe

Kan sikit-sikit lama2 jadi bukit... hehe