Friday, March 26, 2010

Kisah pagi ini...

Salam....

Selamat pagi.. Dah makan ke?? Saya baru je nak start... Sambil makan sambil ngadap PC nih... Jap gi ada kerja yang sudah menanti.

Saja nak cerita kisah pagi tadi... Cam biasa siapkan si kecik tu untuk ke taska. So, bagi mandi la si kecik tu siap2 sebab dia 'membuang'. Sambil bagi mandi tu, sambil dok pikir nak bagi dia pakai baju apa pagi ni.

Pastu teringat la yang hari ni kan hari Jumaat. Jadi, saya bercadang la nak bagi dia pakai baju Melayu. Ye la, kalau nak tunggu hari raya je sayang la kan, sure baju tu dah kecik nanti. Pehtu, ingat nak bagi pakai baju warna kuning cair le sebab baju tu kain cotton (ada 2 pasang baju melayu, lagi satu warna maroon). Tak la panas sangat nanti.

Habis bagi mandi tu saya pun pergi la dekat drawer nak amik baju dia. Cari punya cari tak jugak jumpa. Aisyeh, kat mana letak lak ni. Rasanya hari tu masa lipat2 baju, letak sekali dengan baju Melayu maroon tu.

Last2 saya ambil la baju Melayu maroon tu disebabkan tak jumpa baju kuning cair tu. Sekali masa saya pergi ke katil nak pakaikan pampers si kecik tu tengok2 baju Melayu kuning tu ada atas katil. Terbentang elok je...

Saya senyum je... Dah siapkan si kecik tu & dengan saya sekali dah siap, turun bawah tanya la hubby. "Abang ke yang letak baju Melayu kuning tu atas katil?". Dia senyum je...

Wah, macam dia dapat baca fikiran saya je... hehe. Itu la yang dinamakan sehati berdansa sejiwa... kan kan kan...

Ok la, nak cerita yang tu je... ngada2 kan... Orang lain lagi hebat2  tak cerita pun... tak pa la, tak salah pun saya nak cerita... kan ni blog saya... hehehe

Ok, papaiiiii....

Ini la baju Melayu yang saya cakapkan tu.

** Ingat nak bagi pakai sampin sekali, tapi macam over lak...

** Seluar baju ni pun dah ketat. Masa bagi pakai tadi dia buat muka lak. Saya tanya "kenapa faris? ketat ke?"... pehtu dia jawab "ketat"... hehe. Kesian dia...

14 comments:

Siti said...

so cute la....isk...comeinya..tak sabar nak tunggu wafi besar..leh la buatkan baju melayu tuk dia..kalau tak asyik buat baju kurung jer..hehehe

~~*Ummi AFD*~~ said...

Kak Siti:

Tak pa, raya tahun ni dah boleh kot si wafi pakai baju melayu... hehe

Ezzah said...

alololo.....comeynya dia pakai baju melayu. tapi betulkan..nk tnggu raya mmg sempat kecik la baju nih..huhuhuhu... izah plak sokmo bg danish pakai khamis mlm jumaat. :)

~~*Ummi AFD*~~ said...

Ezzah:

hehe... tu la. songkok pun dah tak muat... ye ke... mesti si danish tu banyak baju melayu kan...

mamalieyna said...

alahai sangatlah comei dak encem cowang ni..hehe..nk g beraya kt na ni?..hehe..

dak ayep pun tokleh dah pakai baju melayu masa raya ari tu, ketat n pendek suda..huhu..

~~*Ummi AFD*~~ said...

Mamalieyna:

hehe, nak beraya ke rumah ayep... hehe

tu la, budak2 memang cepat membesar. kalau baju baru tu tak yah la dok simpan je, nanti kecik cenggitu je... hehe

Ena said...

so sweet okeyh!..

3a'a kdg apa ygada lam ati & fikiran kite tu juge ada lam ati hb kite kan!.. sgt suke situasi mcm tu.. ^_^

~~*Ummi AFD*~~ said...

Kak Ena:

tenkiu... hehe

tu la, rasa cam 'ini lah yang dikatakan chemistry' hehe

Ena said...

Sal,

nak minta maaf banyak nie.. mcm x tepati janji pulak akak nie.. yerla akak janji akan sampai this week kan!.. seklai akak check la ngan PAR kat sini, sbb memg dia setiap ari g situ kan!.. dier pon ari(selasa)ngan baik atinyer nak tolong akak pos laju.. sekali bile akak tanye dier td dier kate baru nak post arini.. sbb dier lupe katenyer.. bertuah sungguh!.. Makenyer.. terlambat la nampaknyer sal terima tu ye.. Sori sesangat!!!!

nABiL said...

hensemney die..kimslama kat farish yer..hehe

~~*Ummi AFD*~~ said...

Kak Ena:

Ala, tak pa la akak. Sal tak kisah pun... hehe. Nanti dah selamat sampai sal bagitau ek... hehe

~~*Ummi AFD*~~ said...

Kak bee a.k.a nabil:

okeyh, nanti kiter kim salam... hehe

hazlina said...

nice blog..let change link n follow each other..:)

~~*Ummi AFD*~~ said...

Hazlina:

thanks... okeyh, deal... hehe