Wednesday, March 17, 2010

K.A.S.U.T

Salam...

Dah lunch ke?? hehe... Saya dah, kenyang sangat sampai mata ni jadi layu je, tunggu masa nak tertutup... hehe

Ingat tak saya pernah cerita yang saya nak pergi membeli kasut 'orang muda' tu??? Ye, dah beli pun. Lama dah, cuma baru je rasmi...

Since last week, saya telah memaksa rela diri saya untuk memakai kasut bertumit sedikit tinggi... Nak kata sedikit tu tak juga, boleh tahan la tingginya bagi saya... (",)

Saja gatal2 susahkan diri & sakitkan betis saya yang comel itu... hehe. Ye la, dah beli sampai 2 pasang (ada orang sponsor... hehe) harus la kena pakai. Takkan la nak simpan buat hiasan je atas rak kasut kan...

So, terkedek2 la saya berjalan sambil control ayu & anggun. (anggun & ayu ke???). Hubby kata bukan main lagi jalan macam model - ala2 kucing jalan (catwalk). Ye la, tu la tujuannya saya pakai kasut bertumit ni. Bagi nampak keperempuanan sikit. Kalau pakai kasut flat, cara jalan saya nampak sedikit kasar...

Akibatnya, otot2 betis menegang, sakit wei... Tapi tu last week la. Minggu ni dah ok sikit. Agaknya kaki saya dah serasi dengan kasut2 tu... hehe.

Jom tengok sket kasut yang telah mendera kaki saya ini.


Ni kasut yang saya pakai hari ni... hehe. Ni saya yang pilih... 


Kasut ni En. Hubby yang pilih. Dia kata sesuai dengan kaki saya... erm...
Ops, lupa pulak nak buang resit dekat kotak kasut tu... ngeh ngeh


Kasut biasa2 saja. Nak beli yang mahal2, yang berjenama2 dan beratus2 tu tak ada la. Bak kata arwah tok wan (datuk) saya, kasut tu letak kat kaki. beli yang murah pun tak pa. Kalau tudung tak pa beli yang mahal, sebab letaknya di kepala... Betul tak???

Mungkin sebab tu saya berkira sket la nak beli kasut yang harga mencecah ratusan ringgit ni. Bukan nak kata berkira, rasanya tak pernah la beli yang lebih daripada seratus... Kalau orang nak kata kedukut pun, saya tak kisah. Bukan saya minta duit diaorang pun... kan kan kan..

Bagi saya yang penting saya suka design nya dan saya selesa bila memakainya. Kalau murah & tak berjenama tapi cantik dan selesa, apa salahnya kan...

Ops, membebel panjang pulak saya ni. Cerita pasal kasut pun nak bebel ke??? Ok la, c u in da next entri... Papaiiiiiii....

8 comments:

nABiL said...

betul2...janji kite selera pakai..beli yg bertumit2 , nak bergaya..tp xselera..bek xyah pakai kan..hehe

Unknown said...

Kak Bee a.k.a Nabil:

Ye betul, 100% setuju... hehe

Ena said...

phewitttt!!!
canteklah kasut tu sal..
yg last tu lagi akak suke.. pandai asben sal pilih..

akak pun cam sal juge.. x suke nak beli rege nahal2.. memg rase membazir pun.. watper kan!..banyak lagi memnde lain nak didahulukan.. hu3x..

dah lame x beli kasut.. skrg pakai selipar jepun jer p kijer.. dah ader lam draf akak.. tp x publish lagi.. hu3x.. owyh selipar jepun ku.. ekekekke..

Ezzah said...

kasut yg no 1 tuh sngt cantik! :) sukaaaaaaaaaaaaaa... :)

alaaa...x kisah la mahal ke murah jnji cantik!

Raji and Yeen said...

hohoho kasut beratus2 tuh ;D
dasat tol rupenyer XD

Unknown said...

Kak Ena:

Hehe, ye ke pandai... Bagus2....

Tul tu, wat pe membazir beli yg mahal2. beli yg murah boleh beli banyak, boleh tukar2... hehe

ye ke, nanti ajak hubby gi beli ek... hehe

Unknown said...

Ezzah:

Ye, sama la. Suka jugak yg no.1 tu...

betul betul betul... hehe

Unknown said...

Fakrur Razi:

Pembetulan ye, kasut murah je. 2 pasang tu tak sampai pun 120 hinggit tau...