Friday, May 14, 2010

Tersentuh hati melihat gambar ini...

Salam...

Semalam masa dok 'ziarah' rumah kengkawan, tertengok la satu gambar ni. Sangat menyentuh hati dan perasaan saya... Gambar ni saya copy & paste dari blog nieylemi.

 

Sedih tengok dua kanak2 ni. Dengan keadaan tak terurus, tidur atas kotak je. Paling sedih tengok botol susu yang cuma berisi air kosong. Anak2 kita minum susu mahal2... Makan pun sedap2. Dan adakalanya terlalu bermewah2, tak diajar rasa susah... herm...

Pastu saya pun email le kat kakak2 saya. Saya taip kat dalam email tu "Kesian tengok budak2 ni".... Pastu kakak saya pun balas "Ye, kesian... Teringat dekat anak-anak. Apa la nasib diaorang kalau angah mati dulu..."

Tiba2, air mata mengalir... Dan saya rasa sangat sayu & sebak. Teringat kat Faris, camna dia nak survive dalam usia sekecil sekarang kalau saya & hubby tak ada... Tapi saya yakin, InsyaAllah mak ayah saya, mertua saya or adik beradik saya akan jaga dia sebaik mungkin.

Cuma andaikata la saya ni tak ada adik beradik, hubby pun camtu, pastu tak ada sesiapa yg dapat tolong jagakan Faris jangan la hendaknya hidup anak saya begini...

Sama2 la kita berdoa semoga Allah sentiasa melindungi kanak2 di dunia ini yang masih kecil & masih belum mampu berdikari... Amin...

"Ya Allah, sekiranya Engkau takdirkan aku dan suamiku pergi dahulu sebelum anak/ anak2ku, peliharalah anak/ anak2ku. Janganlah Engkau biarkan mereka hidup merempat dan meminta2... Cukup lah seandainya mereka dapat hidup dengan sempurna. Amin..."

9 comments:

Nieyla Nadia said...

sedih mmg sedih kan..xleh nak bayangkan klu perkara sebegitu berlaku dlm keluarga kte..mmg akan mengalir kan air mate..terlalu sebak..thanks kak sebab ziarah rumah sye..

siti said...

mmg kesian sgt...taraf hidup yg tinggi sekarang memaksa mereka jadi mcm ni

Unknown said...

Nieylemi:

tu la, memang tak dapat bayang kalau jadi kat anak sendiri... sama2, sory, lupa minta izin utk copy & paste...

Unknown said...

Siti:

Tu la kan, zaman sekarang ni semuanya kena ada $$

Nieyla Nadia said...

Ala...xpe...x kisah pun...lgpn,ape yg de kat blog nieyla tu tok di kongsi bersama...=) x yah minx izin pun xpe..ok...dont worry... nanti rajin2 la komen blog nieyla yer..

najihah said...

saya doakan moga akak dan keluarga dipanjangkan umur dilindungi Allah sentiasa..

ameen!

Unknown said...

nieylemi:

hehe, tenkiu... InsyaAllah..

Unknown said...

Tukang kata:

Amin... Thanks dear...

Ena said...

akak pun dah tengok sebelom nie..

sgt menyentuh hati kan gambar nie..

nampak sungguh penyayang abangnye..

tak leh bayangkan cemane la kalo kite ni pergi dulu.. apa la nasib anak2.. ye la.. kecik2 lagi kan!.. hara kita semua dapat sama2 ngan family lagi..