Monday, May 10, 2010

..... :( ......

Salam...

Mood berblogging sudah mai...

Ekceli bukan malas nak menaip. Saya ada satu masalah yang sedang melanda diri sejak dua menjak nih...

Dulu2 ada terbaca dalam blog Ain pasal yang dia sakit tangan sampai tak boleh nak pegang benda... Now, jadi kat saya pulak. Tapi tak la sampai tahap jari & tangan tak ada deria rasa.

Cuma sekarang ni kalau saya pegang mouse or menaip dalam tempoh masa yang agak lama (lebih 10 minit) sure tapak tangan saya akan sakit2, rasa kebas dan menyucuk2...

Risau pulak saya. Memang ada bercadang nak pegi check. Takut pulak bila ada terbaca artikel pasal 'carpal tunnel syndrome'. Tapi masalah ni kadang2 je berlaku. Iaitu kalau saya guna tangan kanan dengan lama untuk menaip or pegang mouse.

Kalau suhu terlalu sejuk pun masalah yang sama akan menyerang... Contohnya macam hari ni, sampai saya terpaksa pakai glove untuk kurangkan rasa kebas dan sakit pada tapak tangan saya.

Nampaknya balik kerja ni nak kena ajak hubby ke klinik la. Risau jugak kalau biar lama2. Harap2 tak ada apa2 la... Teringat hari tu masa tangan saya diserang rasa sakit, kebetulan pulak hari tu banyak kerja dan harus disiapkan segera. Rasa macam nak menangis je depan bos sebab buat kerja sambil tahan sakit.

Kawan2 kalau ada yang pernah jadi camni, share la apa2 info ye... Ok la, ni pun tak leh taip lama2. Terpaksa ambil masa, berhenti sekejap2 sambil urut tapak tangan...

Till then, papaiiiiii.......

6 comments:

mamaarifakeemaisy said...

Ye ke..baik g cek cepat2..kenalpasti apa masalah..cam akak selalu sakit bahu ni, lebih terasa kt umah la, sbb suka layan lappy sambil meniarap, kondisi tak brpa betul kan..cepat lenguh bahu dan jd mls la nak layan lama2..huhu..seb baik kt opis ok, kondisi duduk yg selamat!

Dalila said...

hmmmm... jgn tanguh2..kita kejer guna tgn..balik jaga kuarga lak..guna tgn lagi... jadi..baiknyer segera g ngadu ngan doktor

Unknown said...

Mamalieyna:

tu la, nak pi jugak la check. risau je rasa ni. nak pegang mug pun terasa sakit...

ye ke, jangan amalkan selalu... hehe.

Unknown said...

Dalila:

Tu la, tangan ni banyak tugas lak tu. sekali dia sakit, memang susah nak buat kerja...

dakcik said...

salwa : ain dh baik skt2 tgn tue..ain g wat fisioterapi..buat 3 kali trus baek..cube la g kelinik..sebelum melarat..

Ena said...

bahaye gak tu sal.. pergi la buat check up.. jgn dibiarkan!.. ye lah PA ni banyak menaip kan!.. mungkin sbb u kot tangan sal jd camtu.. apa2pun kene p check la.. hope semua ok la ye!