Wednesday, May 19, 2010

Terkenang semasa dulu...

Salam...

Ekceli entri ni saya nak publish petang semalam. Sementara tunggu hubby datang jemput semalam. Kebetulan pulak dia lambat sebab kena pergi site, ada banjir la pulak... Tapi tengah dok edit2 itu ini, dia call kata dah sampai. Kelam kabut saya, tak sempat nak sudahkan proses edit mengedit tu.

So, hari ni la baru dapat publish. Semalam masa tengah dok godek2 thumdrive, terjumpa la gambar2 kenangan masa saya kerja kat office lama dulu. Tempat kerja pertama saya selepas habis study... Memang best giler la office lama dulu...

Sebelum tu, jangan ketawa ye bila tengok gambar2 saya ni. Kalau ketawa juga, lain kali tak mo dah share ngan kengkawan semua... hehe

Ok la, dipendekkan bebelan. Gambar2 kat bawah ni kenangan masa saya join Perbarisan Sempena Hari Kebangsaan yang ke-49 tahun 2006. Masa tu buat kat Kuching, Sarawak... Sangat teruja nak join sebab dengar kata buat kat Kuching, tak pernah lagi jejak kaki ke situ... Harus lah kan... ^_^

Jom la layanzz beberapa keping gambar nih...

 Sesi raptai separuh kat Kuching, Sarawak

Masa ni saya tak berapa sihat sebenarnya. Mungkin keletihan setelah berminggu2 berlatih. Nampak tak muka saya yang sangat pucat itu. Ramai yang suruh saya rehat je, tapi saya degil. Nak jugak turun berkawad masa tu. Last2 saya dok kat tepi je tengok diaorang berkawad. Sebab hampir2 pitam masa tu. Nasib baik tak pitam, kalau tak free2 je kena dukung lagi... hehe

Hari raptai penuh... Yang pakai baju askar tu la jurulatih kami... Saya yg berdiri dua dari kiri.

Masa ni kalau tak silap pukul 4++ kat Kuching... Bayangkan la kami semua kena bangun pukul 3.30 pagi. Sebab katanya raptai akan bermula jam 7.00 pagi. Memang tak cukup tidur saya masa tu. Pagi2 dah terpacak kami semua. Last2 kul 8 pagi baru start... herm... 

Raptai penuh ni buat 2 kali. Tapi saya join sekali je sebab lepas je buat yang kali pertama tu saya sakit dada... Makanya, rehat2 je la kat tepi...
 
The day - 31/08/2006. Kasi besar sikit biar jelas.... hehe.

Masa hari perbarisan. Kalau kawan2 terer, cuba teka mana satu saya... Sapa teka betul saya kasi hadiah... hehe. Masa ni Alhamdulillah la, saya boleh bertahan sampai ke akhir acara. Mula2 tu, jurulatih kami tak bagi saya join sebab dia takut saya pitam kat tengah jalan.

Ye la, bukan dekat tau jarak kami nak kena berkawad ni. Tambah pulak dengan aksesori yg macam 'ultramen' tu, berat giler... Jurulatih siap eskot kami kiri kanan takut kalau2 ada yang tumbang...

Dan Alhamdulillah, syukur... Kami dapat tempat pertama bagi acara perbarisan... yeayyy. Tapi bagi acara kereta berhias dapat tempat ke-2 je... Ok la tu kan...

Bergambar sebelum perbarisan bermula... Macam2 gaya ada...

Tengok tu, asyik nak 'fire' orang je kerjanya... hehe

Amacam, smart tak??? BERTUKAR!!!!! ^_^

Tengok la, kaku je saya berposing bila amik gambar. Macam kontrol macho ayu pun ada... Burokkkk. Sebenarnya kan, masa ni saya malu2 meow... Banyak mata yang memandang... Tu yang jadi tak reti pulak nak buat gaya2... Saya ni kan pemalu sket... uwekkk

Erm, tak ada la pulak gambar kereta berhias. Tak pa la kot, bukan ada muka saya pun kat situ... hehe

Seronok sangat masa join perbarisan ni. Dapat menambah kenalan. Sebab agensi2 bawah kementerian join sama. Astro, Celcom, Digi, Indah Water, Maxis, MiTV, Penjana Bebas (IPP), Pos Malaysia, SKMM, Suruhanjaya Tenaga, Syabas, Time, TM, TNB dan TV3 (Media Prima).

Dan saya hampir2 je nak pergi uji bakat jadi pembaca berita/ pengacara TV9... hehe. Ada orang offer nak tolong. Tapi memandangkan saya staf gomen, terpaksa la lupakan je angan2 tu... hehe. (ada bakat ke baca berita??? Jadi pengacara??? Hahaha)

Ok la, panjang pulak cerita saya hari ni. Till then, daaaa

9 comments:

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

wah memamng smart la...teringin kiter nak pakai baju macam tu...

Yaya said...

hehehe kiyut nye gambo dah tranfom turrr

tengok pic ni teringat gak penah masok kawad kemerdekaan thn 2003 yg buat kat putrajaya..time tu single lagik..bepanas training sampai muka jd gelap gulita..tapi besttttttt hehehe

Unknown said...

Anje:

Nak pinjam ke?? Boleh saja. Tapi kan entah kat mana letak pun tak ingat. rasanya ada kat rumah mak kat kampung nun... hehe

Unknown said...

Aleeya:

haha, tergelak sendiri tengok muka control masa tu...

ye ke, sama la. time ni kiter pun single lagi. memang pun, muka tu tok sah cakap la. memang burn gila. amik masa jugak le nak kembali seperti asal...

LIP (^_^) said...

topi tu sgt unik!!

Ena said...

heheheh..

tu pun gelak tau salwa.. tu intro kpd gelak jekk.. tak same kan!.. ekekeke..

memg cute sangat la pakai baju camtu.. akak tak dekk la l\pulak gambo2 camni.. uhuk!

comei la sal.. :)

Unknown said...

Kak Ena:

hehe, ye lah tu... kira gelak gak la tu...

kembang semangkuk lak rasa... hehe

Unknown said...

Lip:

Memang unik, tapi berat giler...

mamaarifakeemaisy said...

seb baik pakai spek itam..kurang sket rasa malu2 meow tu kan..hikhik..waa aktif gak sal ni ye..vangga kalo akak ni..hehe..