Wednesday, May 5, 2010

N.O.V.E.L vs K.O.R.E.A.N D.R.A.M.A.S

Salam...

Lambat pulak bersiaran hari ni... Ada kerja sket... Erm, tetiba je nak buat entri pasal ni sebab tadi ada terbaca dalam blog Siti pasal novel.

Saya dulu2 masa zaman remaja suka la jugak layan novel2 ni. Tapi kebanyakkannya saya pinjam dari library or kawan2. Sambung study, dapat pinjaman PTPT.dot dot tu saya gunakan la sket utk beli novel... Haisyh, org suruh guna duit tu untuk belajar, saya beli menda lain lak...

Masa zaman bujang & dah kerja, still rajin membaca novel tapi dah tak pernah beli walaupun dah 'berduit'... hehe.

Lepas je kawin, memang langsung tolak ke tepi la novel2 nih... Dah tak layan... keh keh keh. Novel2 yg saya beli sebelum ni elok je dok dalam kotak yang disimpan di dalam stor... ^_^

Entah la, minat nak layan novel tu macam dah hilang dibawa bayu je... Mungkin sebab saya rasa tengok citer korea lagi besh dari baca novel... hehe. Lagi terkesan di hati. Cuma bezanya, kalau ada kerja ke apa-apa hal ke, kena la tinggalkan tontonan tu, tapi tak boleh la nak stopkan cerita tu...

Kalau baca novel, boleh la jugak letak penanda buku kat tempat yang kita stop tu kan... hehe. Tapi apa2 pun saya tetap jugak suka tengok citer korea sebab kalau terlepas pun boleh tengok balik kat u-tube... hehe.

Sekarang ni saya dah 'booking' tv dari kul 9.00 pm sampai la 11.30 pm... hehe. Tapi kadang2 on off jugak sebab ada la kerja2 lain. Oh ya, cerita2 yang saya dok ngadap hari Isnin sampai khamis tu adalah :

Isnin & Selasa jam 9.00 malam


Rabu & Khamis - jam 9.00 malam


Isnin - Khamis jam 10.10 malam

Tapi yang citer kul 10.10 malam tu selalu la jugak miss sebab Zzzz awal... hehe. Dan cerita kul 9 tu pun selalu jugak miss sebab kadang2 kena tolong hubby buat bisness dia... hehe. Kadang2 tu 'M' besar datang menyerang...

Apa pun, saya tetap peminat kDramas no. 1... yeayyyy....

7 comments:

Ezzah said...

huuuhuh..izah sejak2 kawen terus x layan novel dah. citer korea lak last tgk citer Full house ngan apa ek tajuk citer tuhhh yg kumpulan F4 berlakon tuhhh....ada garden kat tajun blkng dia.

adehhh..den lupoooo.. :D

Siti said...

huhu...kalau layan drama korea..mmg syok...tapi nak tunggu sambung2 yg mls tu..suka layan siti..sekali harung jer tgk.sebab tak sabor nak tahu ending. he3

mamaarifakeemaisy said...

amboi fanatik tul ngn koreandrama ye..akak tak layan dah..huhu..novel?..lg takdak masa dah skrg ni...tp masa zaman blajo ada la, still tersimpan kt kg, rasanya anak menakan dh rembat kot sbb anak menakan yg muda remaja pompuan ni minat jugak novel2 ni..huhu..

Unknown said...

Ezzah:

hehe, sama la. novel dah tolak ke tepi...

Ala, cerita Meteor Garden la...

Unknown said...

Siti:

Memang pun tu la salah satu yang lecehnya. Tapi bila dapat follow sampai ke habis, rasa best sangat... hehe

Unknown said...

Mamalieyna:

Hehe, biasa la... sekali sekali layan memang besh...

tu la, novel ni bukan apa, tak dak masa la nak baca dah. kang kalau dah start baca tak ingat dunia... hehe.

Ena said...

same la kite sal.. gile npovel zaman dolu2.. skrg tak leh dah.. kalo nak bace gak kene tunggu weekend.. sbb akak ni kalo bace mesti nak kene abis kan time tu gak.. harus tak tido malam.. huhu.. seyes la akak dulu sampai cneggitu addict ngan novel.. hoho