Friday, May 14, 2010

Macam-macam hal la pulak...

Salam....

Dah petang jumaat kan. Jap lagi dah nak balik...
Kepala saya tengah 'pusing' nih. Macam2 hal lak jadi hari ni...

Hal pertama:

Tadi waktu lunch, saya balik rumah. Niat di hati nak kemas sket2 & basuh baju sebab takut minggu ni berjalan2 je kan... hehe

Sampai kat rumah, makan... Pastu mata rasa cam berat je... "Nak tido sekejap la. Tahan ngantuk dari pagi tadi...". Terus Zzzz. Sedar2 dah pukul 2.20 petang... Terkejut saya, terus bangun, solat & siap2. Nasib baik hari ni rehat sampai 2.45 petang. Terus pecut ke office. Nasib dekat je, 10 minit dari rumah. Sampai office tengok pintu bilik bos bertutup, fuhh selamat... hehe

Hal kedua:

Masa on the way nak balik ke office tadi, sampai je kat traffic light dekat ngan opis saya lampu merah. So, bila dah hijau saya pun gerak la. Sekali masa nak pusing stereng keta rasa cam berat semacam lak. Saya ingat sebab tangan saya tak larat nak pusing stereng.

Nyaris2 saya terlanggar lori treler yang berhenti kat tepi jalan. Masa nak masuk parking kat basement tu pun camtu gak, jenuh saya pusing stereng. Masa tu ingat dah nak tengok apa masalah. Sekali bila dah parking, terus lupa. Saya terus je masuk office.

Tadi nak hantar beg baru la ternampak... Alamak, tayar kereta flat la pulak... adeh. Ni la first time tayar kereta saya flat ye kawan2. Nasib bukan kat pertengahan jalan tadi. Kalau tak, jenuh...

Call hubby, dia kata japgi dia datang bawak pump & terus hantar bengkel.

Hal ketiga:

Tadi saya pergi le ke Bahagian Pengurusan, nak hantar dokumen untuk difailkan & nak ambil plat nama bos saya. So, saya cari la sorang staf ni sebab staf bahagian saya kata ada pada dia plat tu.

Sampai kat tempat dia, tak ada lak orangnya. Saya pulak tak kenal mana satu, so tanya la staf2 yang ada kat situ. Sekali datang la tuan badan tu. Muka mak ai, masam mencuka. Serius je, tak senyum langsung... Macam saya ni ada buat salah lak.

Kebetulan lak, plat nama bos saya dah ada orang yang 'tolong' ambil, pastu tak bagitau kat saya. Lagi la masam mencuka muka staf tu sambil kata "Dah ada orang ambil". Saya pun kata la "Ye ke, sorry la ye. Dia tak bagitau saya pun".

Boleh dia blah cenggitu je. Terpinga2 saya kat situ... Herm, at least cakap la "Tak pa, it's ok" ke, apa2 ke... Macam2 jenis orang la... Adeh...

So, kesimpulannya macam2 yang berlaku hari ni sampai saya sakit pala hotak. Nasib baik esok cuti... Ada lagi satu perkara yang berlaku sebenarnya. Tapi malas nak cerita. Cukup la setakat saya bagitau, ada 'tetamu tak diundang' telah 'mengganggu' saya tadi dan masih mengganggu lagi sekarang ni... Rimas la... Nak je kata "Tolong la paham..."

Ok la, papai... Nak balik, rehatkan otak...

5 comments:

Ena said...

alahai.. cmcm2 ye sal..
tu la.. kdg kite tempoh perjlan yg sangat mudah & jumpe org yg sangat buat kite rse happy.. kdg pulak.... cam sal tempuhi nie... mcm2 leh jadi dlm satu mase.. A to Z.. wat kite jadi geram & tertanye2..

sabar ye sal.. :)

Unknown said...

Kak Ena:

Tu la pasal, adeh... sakit pala rasa. Baru je dok happy2 pagi tadi...

Tu la, boleh sabar je la...

ummu said...

salam sis
hmm kadang2 tu lah kan
kita pun heran rasanya takde
salam apa2 nape dia nak masam.macam2 cerita sis dalam sehari kan...sib baik hari jumaat..

Unknown said...

qaseh mas:

tu la, nasib baik hari Jumaat. Boleh rileks2 hari cuti tu... ehehe

najihah said...

dugaan ye kak..moga urusan hidup akak dipermudahkan..i.Allah

tq bertandang n komen en3 saya ya...moga kita sentiasa menghargai guru kita walau di mana jua kita berada..