Monday, May 10, 2010

M.a.m.a I L.o.v.e U....

Duhai apakah gerangan budi balasan
Bagi insan melahirkan membesarkan
Bercucuran air mata bila mengenangkan
Betapakah besar budi ibunda berikan
Siang malam menderita hingga entah bila
Sungguh besar pengorbanan ibunda berikan

Duhai apakan gerangan budi balasan
Bagi insan melahirkan membesarkan
Tiada bahagia jika tiada doa puja restu
Syurga itu ditelapak kaki ibu...

**********************************

Salam...

Rasanya masih belum terlambat kan kalau saya nak ucap 'selamat hari ibu' to all mommies. thumbs up for all mommies kat dunia ni coz anda semua adalah insan yang terhebat... clap clap...

Erm, lagu kat atas tu memang pebret la. kalau dengar sure meleleh je air mata ni & teringat2 kat mak saya... huhu...

To my mum, love you so much. Terima kasih kerana melahirkan saya, membesarkan saya & memberi didikan yang terbaik untuk saya. Jasa dan pengorbanan mak takkan dapat dibalas hingga ke akhir hayat ini...

My beloved mum... miss her so much...

Tak pa, next week dapat jumpa mak... yeayyy...

Dan untuk mertua saya, juga diucapkan selamat hari ibu. Terima kasih kerana melahirkan seorang anak lelaki yang sangat baik yang telah menjadi seorang suami yang terbaik untuk wanita terpilih bernama Salwa... hehe



Banyak ilmu masakan yang saya cedok dari dia... hehe

Dan last sekali of coz la untuk diri saya sendiri yang telah menjadi 'ummi kepada AFD... Sangat bahagia menjadi seorang ibu apabila melihat anak yang dilahirkan membesar hari demi hari dengan sempurna... Alhamdulillah, terima kasih Ya Allah kerana memberikan aku kesempatan untuk menjadi seorang ibu...


Saat dilahirkan ke dunia... 06/07/2008

Senyuman penawar duka... Dah besar pun anak 'ummi ni....

Ekceli opis saya sekarang ni tengah bergelap. Pedih bijik mata saya ni nak tengok keyboard. Seb bek la skil menaip yang dipelajari masa study dulu masih ada. Dapat la saya guna... hehe

Ok la, nak cakap yg tu je... Mata pun dah berpinar2 nih... Till then, papaiiiii....

6 comments:

Ena said...

Selamat Hari Ibu buat Mak, Mak Mertua dan buat sal juge..

semoga kite sentiasa berusaha menjadi ibu yg terbaik! :P

cute la faris senyum!!

Anonymous said...

Salam singgah ukhwah dari Kak G. Ceria2kan hari anda. :)
Misi arini: Singgah2 memanjangkan silaturrahim. :)
'Ibu adalah segalanya' lbh tepat kpd lelaki, tp utk perempuan, suami yg utama kerana beliau kunci syurga isteri, namun suami yg baik, menyayangi ibunya & pastinya turut menghormati ibu isterinya!

mamaarifakeemaisy said...

Selamat Hari Ibu buatmu! Moga terus menjadi Ibu yang terhebat!! ^_^

Unknown said...

Kak Ena:

Sama2 lakita... hehe

Ye ke, makacih....

Unknown said...

DDrfauziah:

Salam ukhuwah.

Ye betul tu...

Unknown said...

Mamalieyna:

TQ... sama2 la kita ya... hehe