Tuesday, May 4, 2010

Sambungan : Tu la, sapa suruh main-main....

Salam...

Selamat pagi semua... Ada ke yang tunggu sambungan entri semalam?? Perasan je saya ni, macam la ada orang yang ternanti2 sambungannya... Tak pa la, saya nak sambung jugak... hehe....

******************************
Tahu apa yang saya buat untuk kenakan kawan saya?? Ekceli bukan kenakan, lebih kurang cam nak bergurau je. Saya buat2 cam nak lemas... hehe.

Kelam kabut member saya datang 'menolong'. Bila diaorang sampai dekat dengan saya je terus saya ketawa dan cakap yang saya melawak je... Pastu dapat la 'nasihat' berbakul2....

Tak lama lepas tu, tiba2 je saya rasa macam kaki saya nak cramp. habis kejang betis. dan saya langsung tak mampu nak berenang ke tepi. Terus la terjerit2 panggil kawan saya yang dua orang tu... Boleh diaorang ketawa sambil kata "dah la berlakon sikit2." pastu terus diaorang berenang jauh dari saya.

Masa tu Allah saja yang tahu macam mana takutnya saya kalau tenggelam. walaupun saya pakai 'life jacket', tapi kalau badan saya makin memberat, takut tak tertampung dah. Tu nasib baik pakai jugak jaket tu, kalau tak, dah kompem saya tenggelam terus.

Sambil menangis teresak2 saya jerit lagi panggil kawan2 saya. "Ani, Ina... orang serius ni. Kaki orang kejang ni, tak boleh gerak". Mungkin diaorang tengok saya menangis dengan dahsyatnya, baru la diaorang percaya.

Kelam kabut semua... Terus tarik saya ke tepi. Tapi kan nak angkat naik ke tebing tak boleh sebab kudrat tak seberapa. Tambah pulak tebingnya bercerun sikit cam dalam gambar kat bawah ni:

credit to : sumber
tapi ni masa air surut. masa air pasang memang dalam.

Tiba2 muncul hero saya datang menyelamat keadaan... hehe. Kebetulan dalam ramai2 pengawas lelaki yang pergi kursus tu terselit sorang pengawas lelaki India. Saya dah tak ingat nama dia. Kalau tak silap mula dengan huruf 'G'... Dulu selalu la ingat sebab setiap kali selisih dengan dia, dia akan senyum je... Pastu apa lagi, gosip panas tersebar la... haish...

Sumber

My super 'G'... hehe

Dia datang dan telah mencempung (kalau bahasa standard dukung la kot) saya dan bwak naik ke tebing... Nasib baik jugak badan dia boleh kira sasa la jugak... hehe. Dan dia la lelaki pertama (selain family saya) yang telah dukung saya. Habis jatuh saham... :(


Selingan : masa mula2 kawin dulu saya bgaitau la dekat hubby, bukan dia elaki yang pertama dukung saya camtu sebab dah ada lelaki lain yang merasmikannya... ^_^

sumber
lebih kurang cenggini la. search punya search, tak jumpak pulak gambar yang bersesuaian....

Dan kebetulan jugak, masa tu jurulatih kayak ada kat situ. (tak ingat pulak saya dia tak pergi solat jumaat ke atau dah balik... : p). Dia le yang tolong gerak2kan kaki saya sambil cakap "Awak ni kurang kalsium ni. Tu yang boleh cramp masa mandi pantai. Penyelam yang profesional pun boleh lemas sebab camni la, kaki cramp... bla bla bla..."

Saya yang tengah dok tahan sakit tu, tahan je la telinga ni dengar dia dok bagi nasihat. Dalam pada tu sempat pulak kawan saya dok snap gambar saya yang tengah dok nangis... Adeh, sure buruk giler muka saya time tu... hehe. Lupa pulak saya nak minta copy gambar tu untuk buat kenangan...

Memang saya tak lupa la kenangan tu sampai bila2. Tambah kalau dengar lagu Cinta Pantai Merdeka tu... hehe. Tu la, lain kali nakal sangat lagi, kan dah kena diri sendiri.

Ok la, tu je ceritanya. Cuma moral yang saya nak sampaikan kat  sini adalah jangan dok buat main menda2 camni... Bahaya. Saya terus insaf lepas tu... Tapi insaf sekejap le, lepas tu buat lagi... hehe

Teringat pulak cerita budak gembala kambing yang dok tipu orang kampung yang kambing dia kena makan dengan harimau tu... Cuma bezanya, saya tak bela kambing... hehe.

Daaaaaa......


8 comments:

mamalieyna said...

hahahaha..banyak pengajaran n memori terindah nih! :p..mmg akan kekal di ingatan smpai bila2 ni..dah mcm citer kt tv lak..hikhik..

*memang betul tu, jgn buat lawak, mende2 serius camni lain kali tau!

Siti said...

hahaha..bahye tu main tipu2..dah jd betull..haha..eh..kisah kita kan cm hampir sama..siti kenal papa masa siti lemas kat pantai gak..hahaha

namakusuraya said...

tue la tak baik tau menipu.. kan da terkena.. hehehe.. salwa.. awak da kena tag ngn kite tau.. dtg ambil yer..

Ena said...

ekekeke..
haaaa.. main lagiiii... buat nada mcm kak rose ejk si uoin ipin yg dah tertuang taik ayam tu.. heheh..

kire pandai gak la akak teka wlaupun tak baper nak tepatkan rose.. hehehe..

kene minum susu anlene selalu la rose camtu.. tapi sal memg dah tipa2 malam minum susu kan!>. mrmmm...

~~*Lady Salwa*~~ said...

Mamalieyna:

Betul tu, banyak sangat pengajaran dan memori terindah. memang tak kan lupa la sampai bila2... hehe, ye ke... leh wat drama nih. drama bersama abg kasim pon pon... hehe

tu la, nyesal giler time tu...

~~*Lady Salwa*~~ said...

Siti:

haha.... tu la kan, padan muka dengan diri sendiri sebab niat jahat nak kenakan org... hehe

ye ke, wah... ni lagi nostalgia nih...

~~*Lady Salwa*~~ said...

Suraya:

Bukan menipu la, bergurau je.... hehe. InsyaAllah, kalau berkelapangan kiter singgah amik... hehe

~~*Lady Salwa*~~ said...

Kak Ena:

Tu la, hampir2 tepat... Kalau buat contest ni boleh menang 1st prize akak nih...

Akak, dah tercampur aduk ke ngan nama rose... herm, nak kena babab nih... hehe