Thursday, May 13, 2010

Skill baru...

Salam semua...

Ni nak cerita satu kisah pasal budak yang banyak akal... Jom layanzzz

Pada satu petang yang damai...

"Ummi, ummi... Mai sini sat..." panggil si anak...

"Apa dia? Ada apa ni?" tanya si ibu yang sibuk dok memasak kat dapur...

"Mai sat, Faris nak tunjuk skill baru yang Faris baru ja belajar ni... Mai la tengok"... kata si anak lagi.

Maka si ibu pun pergi la ke ruang tamu untuk melihat apakah skil terbaru yang telah dipelajari oleh anaknya.

"Okey, 'ummi tengok tau..."

"Mula-mula buat camni..."


"Pastu angkat kaki camni... Iyah, iyah... Ha, boleh pun..."


"Ok, berehat sat. Penat panjat tadi... Herm, macam menarik je decoder astro ni..."


"Tapi kan, yang kat atas tv ni lagi menarik la 'ummi..."

"Ye la, menarik sangat la tu... Kalau jatuh baru tau. Nampak gayanya kena suruh abah beli rak tv baru ni. Yang lebih selamat supaya Faris tak boleh panjat2 dah..."

"Apa la 'ummi ni, orang baru panjat sikit dah marah2. Faris kan boboy, kena la lasak2 sikit..."

"Ye lah tu..."

******************************************
Minngu lepas, masa saya tengah dok masak kat dapur untuk dinner, tiba2 adik perempuan saya cakap "Cuba kak wa tengok apa yang faris tengah buat tu".

Terus saya ke ruang tamu nak tengok apa yg dia buat. Rupa2nya dah pandai panjat naik atas rak tv... Nampaknya nak kena cari rak tv lain la. Ntah belajar dari sapa pun tak tau la...

Tu la, orang tua2 kata 'baru nak boleh akai'... Means, otak tengah berkembang pesat. Tengok orang lain buat, sekejap je dah dapat tiru...

To abah, apa lagi sila le cari rak tv yang lebih selamat ye... hehe. Ok la, sekian saja cerita pasal si kecik saya ni. Till then, daaa....

6 comments:

mamalieyna said...

wahwah...makin berkembang ni otak n minda faris..tahniah2x..! hehe..

sampai masa, nilah keje depa kan, panjat memanjat sana sini, kasi jantung kita berdegup sat..huhu..kena dok perati la camni kan..

~~*Lady Salwa*~~ said...

mamlieyna:

tu la, otak tengah berkembang pesat. Tq... ^_^

Memang pun, dah pandai cuba itu ini... Kadang2 tu sampai berderau darah dibuatnya... memang kena tengok selalu tambah kalau dok diam2 tu...

nanti turn arif lak la pasni... hehe

dalila said...

arini baru baca blog salwa..sori terlepas n3 sedey tu....harap dah ok yer..kalo asyik gumbira jer tak besh la idup ni kan..kita bukannyer robot yg takder perasaan..

pasal si budak cedik panjat almari tu..biarkan.. dia tgh aktif dan minda sedang berkembang nk menerokai dunia.. cuma jgn terlepas pandang dah..

~~*Lady Salwa*~~ said...

Dalila:

It's ok dear... tu la, kadang2 ada jugak benda sedih yang kita mesti lalui... dan tak semua yang kita nak kita akan dapat...

hehe, tu la. kadang2 tu biarkan aje. tapi bila dia dah start amik2 barang campak ke bawah tu memang geram jugak... hehe

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

wah bukan main lagik skillnyer...cayalah2 usaha tangga kejayaan tu...

~~*Lady Salwa*~~ said...

Anje:

Biasa la, budak lelaki... tu yang lasak tu... ehehe