Monday, October 11, 2010

Entri orang ponteng kursus... hehe

Salam...

Akhirnya, saya tak pergi pun kursus tu. Bukan sebab 'M' tu ye... 'M' tu menyerang pagi tadi je. Pastu semangat datang balik.

Tapi ada kerja lak pagi tadi. Ingat nak masuk petang ni, tapi masalahnya unit saya ni dah tak ada orang pun. Semua pergi kursus. Bos lak meeting. Habis, kang kalau ada call ke, surat urgent ke camna...

Makanya, terpaksa la dok jadi guard jaga bilik nih.

Tengok la kalau esok boleh lari2 jap pi kursus tu... hehe.

Oh ya, hari tu katanya nak cerita pasal masa balik kampung raya hari tu... So, nak tempek sket pics yang berkenaan... hehe

Ekceli, ingat nak letak salah satu dari gambar2 ni dalam contest anjuran Mamalieyna, tapi disebabkan muka Ahmad (panggilan baru sekarang...) tak berapa nak jelas, makanya terpaksa la tukar ngan gambar lain...

Ok la, layan je la gambar yang sedikit je nih... Amik guna hp je, so kualiti agak tidak memuaskan...

Cubaan membiasakan diri Ahmad dengan jentera pembajak... hehe

Masa mula2 letak okey je Ahmad. Siap senyum2 simpul lagi. Tapi bila jentera tu dah mula bergerak, dah lain macam muka dia. Lama2 terus nangis.

Tapi berjaya dipujuk oleh abah untuk terus dok atas jentera tu... hehe


Sempat lagi posing...

Masa ni dah mula bergerak masuk ke dalam bendang/sawah. Ahmad pun dah start jadi cool... Abah yang tolong control arah tuju...


Pusing bendang 1 round...

Tapi masa ni tanah keras sket, air belum masuk. So, bawak sket2 je, takut patah lak mata jentera tu.. Oh ya, kami adik beradik panggil jentera tu kebokta... tapi kalau nama betulnya apa ntah... hehe

Selesai pusing sket, angkat la si Ahmad turun. Tersengih2... Pastu ummi pun cakap la "Ahmad nak tak dok ngan tok (nenek ) & tok wan (datuk)?. Nanti boleh tolong buat bendang dengan jaga lembu..."

Laju je mengangguk... Ye lah tu...

Tetiba lak teringat zaman kecik2 dulu... Rindunya zaman dulu2... Main lumpur (orang kedah kata 'keleboq'), mandi manda kat tali air... bestnyaaaaaaaaa... Budak2 zaman sekarang dah jarang merasa camtu...

Dah tu, tiap kali balik kampung mesti ada ja tanah bendang yang dah ditambak untuk dijadikan kawasan perumahan / taman perumahan... Sayang betul rasanya. Apa boleh buat, tanah orang kan, takkan saya nak pi larang kot... hehe

Ok la, tu je bebelan di petang hari oleh orang yang ponteng kursus... hehe. Ok, daaaaaa

** Sorry la, gambar pun tak banyak.

3 comments:

mamalieyna said...

aduhai..menggamit memori la pulak ni..^_^/..serius mmg best jd budak kg dulu2..skrg?..takdak dah nak merasa main tali air semua tu..main selut lah..haish..syoknya kalau leh putar masa kan..dah la dedulu takdak HP, takleh aa snap2x semua memori tu..hehe..semua simpan dalan ingatan ja!

waah pandai eh Ahmad bawak kebokta.. ;)

~~*Lady Salwa*~~ said...

Mamalieyna:

Betul tu, kalau dapat putar balik masa, alangkah bahagianya... hehe

tu la pasal, dulu tak dak la henpon2 ni. Gambar masa kecik2 dulu pun dah hilang entah ke mana... sedih tul huhu...

ehehe, pandai dok ja, orang lain tolong control... keh keh keh

~Miss Sukasih~ said...

nieyla pun kursus gak kak...ponteng tu la..curi tulang tu de la..hehehe