Wednesday, October 20, 2010

Dapur kedua...

Salam...

Tetiba terlebih rajin lak nak bercerita... hehe. Enjin terlebih panas sudaaaa...

Ni ha, nak cerita pasal 'dapur kedua' saya. Tapi bukan pasal wet kitchen ke dry kitchen ye... Bukan jugak pasal renovate rumah dan sebagainya...

Rumah sekarang ni dilarang sama sekali untuk renovate apa2... ye la, bukan hak milik sendiri... ate, hanya menumpang kan... hehe

Tunggu umah sendiri siap ujung tahun ni, leh la nak renovate ke apa ke... hehe

Ekceli 'dapur kedua' saya ni adalah kat dalam bilik saya kat office ni ha... Biasa la, penyalah gunaan harta kerajaan... hehe

Kabinet berlaci kat belakang tempat duduk saya ni dah dijadikan dapur/ kabinet meletakkan segala mak nenek stok makanan...

Kalau bukak je pintu kabinet tu, nampak la segala balang2 yang dipenuhi stok biskut, kurma... Stok air kotak, stock gula, susu tepung & lain2... hehe

Kalau orang mai spot check ni mati ai... hehe. "Ni nak kerja ke nak makan nih..."

Owh, jangan salahkan saya ye... Saya ni jenis kena makan setiap sejam sekarang ni... Tu pasal la kena sediakan stock yang banyak tu... Dan yang pasti kena kunci la kan...

Kang bocor rahsia lak kalau tetiba ada orang datang nak cari fail dalam kabinet ni, jumpa menda lain lak... hehe

Gambar??? Adeh, terasa kureng best tak dapat nak paparkan gambar bukti... Ye la, saya ni pakai henpon cap ayam biasa je. Tak leh nak amik gambar apa semua. Leh kol & hantar sms je...

Sadis tol... Henpon 2 bijik yang boleh amik gambar & rakam video tu dah rosak... Ntah bila nak pi baiki pun tak tau la. Sebab tu la entri saya ni jarang bergambar hokey... hehe

Ok la, stop la mengarut bukan2... Tu je alkisahnya nak diceritakan... Memang tak berseri langsung sebab tak dak gambar...

Maka gigih la saya dok google contoh2 gambar sebagai pengganti... Aci la kot ye... hehe

Lebih kurang cam gambar2 kat bawah ni la...

sumber: google

sumber : google

Lebih kurang cenggini la... Tapi kabinet kat sini raknya lagi panjang daripada ni... hehe

Ok la, till then... daaaaaaaa....

8 comments:

Ena said...

sal,

mcm akak dulu juga la tu time pregy.. penuh kabinet ngan makanan.. bila belah petang jer datang la mat bunga datang nak nompang sekaki.. hoho

mamaarifakeemaisy said...

stok kt pic no.2 tu sukaaa...hehe...biasalah tu org mengndung kena standby makanan lebih sket..ngee...

cikmunchan said...

ang pregnant ya? c0ngrat ;)
kata nk tgu aku kwen dlu ;P

-Sara- said...

ehehe..xpe sal, tu namenye kreatif! :P

Unknown said...

Kak Ena:

Ahaha, tu la pasal, stok kena ada selalu...

Kat sini diaorang tak berani nak mai melepak kat tempat sal... agaknya takut ngan bos sal kot... hehe

Unknown said...

Mamalieyna:

hehe, tu la... memang kena standby lebih, sambil menaip sambil dok ngap... hehe

Unknown said...

Mun a.k.a memory tercipta:

lambat sangat tunggu hang nak kawen... baik aku proceed dulu plan aku... hahaha

Unknown said...

Sara:

ye ke... hehe