Friday, April 16, 2010

Paksa rela....

Salam...

Pagi2 dah pening... Bukan apa, saya menci la nak kena kutip2 duit ni... Semenjak saya dilantik mengutip duit untuk kelab Jabatan dan Bahagian, asal orang nampak muka saya je cam tengok muka 'ceti haram'... Adeh, tension maaa....

Tambah pulak kalau diaorang ada banyak tunggakkan, mula la buat muka terkejut la, masam muka la dan paling tak tahan bila diaorang cakap "Saya rasa macam dah bayar banyak sebelum ni, tapi kenapa ada tunggakkan?"... Adeh, ni yang paling tak tahan...

Rasa macam seolah2 saya ni amik duit diaorang lak... Tolong la, sejahat2 saya ni kan, tak dak la sampai nak 'makan' duit orang, nak pecah amanah... Terus rasa patah semangat tau camni...

Tapi nak buat camna, nak cakap 'tak mau' pun tak boleh, dah arahan... Terpaksa rela je la...

5 comments:

wahidakhairy said...

demi tugas kan...wat selambe je la..

pakcikLie said...

buat dengan keikhlasan..kita paksa diri kita untuk merelakan, baru dapat pahala..

~~*Ummi AFD*~~ said...

wahida:

iye, sebab dapat buat selambe la dapat menjalankan tugas tu... hehe

~~*Ummi AFD*~~ said...

pakcilLie:

Mula2 memang la ikhlas, tapi bila dah org pun macam2 peel, sapa la yang tak sakit hati...

Siti said...

mmg susah jd org yg kena kutip duit...kdg2 orang byr, kdg tak..tu lum masuk kena maki hamun lg..heheh