Friday, January 21, 2011

Ish ish ish ish....

Salam...

Petang2 camni nak wat entri bebel2 la jap... hehe

Saja nak lepaskan rasa hati ni.. Marahkan benda lain sebenarnya, tapi nak cerita pasal hal lain... Sebab hal yang sebenarnya membuatkan saya marah tu sulit sket... hehe

Sila baca dialog di bawah dan fikirkan apa perasaan anda jika jadi si B...

Satu hari, masa tengah dok sembang2 si A telah bertanya kat si B. Si A ni lebih tua dari si B:

A : B, berapa umur B sekarang ni??

B : teeeet tahun... (menyatakan umurnya sambil senyum)

A : Owh, muda lagi la ye... Berapa umur B masa kawin dulu...

B : (sambil senyum lagi menjawab...) teeeet tahun...

A : Amboi, mudanya... Gatal betul....

B : ???? (tersentap & terasa... Tapi marah dalam hati je...)

*************************

Kalau anda la berada kat tempat B, apa anda rasa... Kalau ikut hati nak je cili2 mulut si A kan... Sesedap rasa je kata oranga gatal...

Tau la dia kawin masa umur sedang2... Tapi jaga la sikit percakapan tu... Jangan sesuka hati je nak kata kat orang...

Tak semestinya orang tu kawin awal (masa muda) bermakna dia tu gatal...

Dan tak semestinya orang tu kawin lambat dia memilih atau tak laku...

Jodoh pertemuan, ajal maut semua kat tangan Tuhan... Kalau dah tertulis dia kawin pada umur sekian sekian, makanya akan berkahwin la dia...

Tak kisah la orang tu kawin awal ke lambat ke, asalkan rumahtangga dia bahagia & jodoh dia dengan pasangan dia berkekalan hingga ke akhir hayat...

Tetiba lak nak emo lebih2... hehe. Ye la, jaga la perasaan orang lain sama. Bak kata orang bijak pandai, berfikir sebelum bercakap... Jangan lepas dah bercakap baru nak berfikir...

Sekadar peringatan buat diri sendiri dan sesiapa saja... Nak melawak biar bertempat... Ada orang boleh terima lawak kita, ada yang tak boleh...

Sekurang-kurangnya cuba la gunakan bahasa yang lebih sopan agar tidak menyakiti hati sesiapa...

Ok la, kalau berpeluang membebel tu sampai tak ingat dunia ye saya ni...

Till then, daaaaa....

10 comments:

Khairul Atikah @ Cik Yuki said...

sabo k...

Fieza79 said...

ni takleh dgr ni..hangen jgk nie...kfieza pun kawen lg awal..21 dh kawen...mana da gatal laa...huhu

-Sara- said...

isshh, sara yg kwen awal pn terase bace ni tau! tah pape je dorg nii, ckp xfikir hati perasaan org! *emo lak*

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

hehe. dia jeles la tu ..sbb tu provok dengan ayat 'gatal' tu..yela sbb dia tak laku masa muda2....ish2..cakap tak berlapik

syariza09 said...

ai pun sensitip kalo org bg soklan2 yg sentap nie

yong kaya said...

hehehe...si A tu mestik x kawin lagikn?... kasi je paku buah keras...hahaha...mesti dia cemburu sbb si B dah kawin....hahahaha

~~*Lady Salwa*~~ said...

Cik Yuki:

Iye, sabar jek la... hehe

K.Fieza:

Tu la kan, kawin awal ni x semestinya gatal...

sara:

betul tu, sesuka hati je cakap sebarangan...

Rose:

hehe, rasanya la... dia jeles la tu... hehe

Syariza:

Betul tu, at least berlapik la sket kan...

Yong:

Dah kawen la. Tapi dia kawen lambat sket...

Panglima Muda said...

salam ziarah, rindu lama tak melawat

Hanis Azla said...

ada org mmg mcm tu.. bila ckp tak fikir langsung perasaan org lain.. ada aje nak komen.. walaupun kdg tu komen yg diberikan tak perlu diluahkan sepatutnya..

So Shy Lady said...

salam knal lady salwa,

diam itu 100000000x lbih baik dr bbicara pkara yg t.elok r myakitkn hati org...

sy kawin agak lewat tp bukan sbb t.laku huhuhu hihihi

nice blog...