Wednesday, January 26, 2011

Bangsa Membaca Bangsa Berjaya...

Salam...

Ececeh, tajuk bukan main lagi... Cam wat promo untuk KPKK je ye... hehe. Ye la, dulu kan bekas staf KPKK... hehe

Saja ja nak tempek gambar si kecik yang ala2 rajin membaca tu...

Hari tu, masa saya nak amik dia dari taska, masuk je pintu taska tu nampak la Faris tengah dok duduk atas kerusi ngan sorang lagi member se-taska dengan dia...

Bila tengok dia terus tersenyum saya... Sebabnya dia tengah:

Ni baca buku ke belek gambar je nih???

Sampai tak sedar la ummi dia sampai... Kak Najwa (budak perempuan yang pakai baju colour pink tu) yang perasan saya sampai terus bagitau kat faris...

Baru la dia angkat muka... Terus saya cakap "Tak pa, baca la lagi... Abah tak sampai lagi..."

So, si kecik ni pun terus la 'membaca' buku tu... hehe. Sempat la snap beberapa adegan membaca si kecik nih... hehe

Bagus anak 'ummi ni ye... Rajin2 baca buku ye... Biar sampai pandai macam Dr.M...

Ok la, layankan aje lagi beberapa keping gambar nih...

Gigih menyelak helaian demi helaian... hehe

Amboi, khusyuk tul anak 'ummi ni... 'Ummi snap gambar pun tak perasan ye...

Apa la yang ditanya kat Kak Najwa tu Faris???

Selalunya Faris ngan Najwa ni la antara budak yang tinggal masa saya pergi amik Faris... Sian betul kan... Budak2 lain dah balik, diaorang ni masih la dok tunggu kat taska...

Habis nak wat camna, mak2 diaorang ni balik 5.30... hehe

Ok la, nak brekafast jap... Belum makan lagi nih, gara2 nak wat entri... Tak sempat la nak karang siap2... hehe

Ok, till then... Daaaaaaa

5 comments:

nABiL said...

olo2...ape yg dibaca tu.??

So Shy Lady said...

salam lady salwa,

heheh kusyuknye dia..bagus bagus ummi nanti bli la buku byk2 yer buat mini library kr rmh! heheh

-Sara- said...

ala comelnye faris ni :)

mamalieyna said...

amboi kkhusyuk sungguh faris sampai tak sedar umminye mai ank ambik dia ye..hehe..bagus2x..membaca jambatan ilmu..ngee..

syariza09 said...

tu dah tunjuk minat tu, kira ok la. khusyuk baca sampai mama sampai pun dia x sedar...hehe