Tuesday, July 6, 2010

Awak makan pen ke???

Salam...

Pagi2 tadi lagi dah pening kepala. Sebabnya surat nak rekod banyak, tapi pen sebatang pun tak ada... Baru je cuti sehari, pen habis hilang entah ke mana... Adeh...

Pastu terus la pergi jumpa staf yang jaga stationery bahagian saya. Tak ada la pulak orangnya. Kan dah tertangguh kerja... (alasan je tu, boleh je pi pinjam pen orang lain... hehe)

Kadang2 tu geram la jugak. Asal datang je ke tempat saya nak jumpa bos saya, "Pinjam pen...". Pastu lepas jumpa bos saya terus je bawak balik ke bilik pen tu, macam 'harta' sendiri.

Memang la pen tu hak kerajaan, bukan hak saya pun. Tapi kan, kalau asyik muka saya ni je yang dok pi minta pen, sure orang pun tanya "aik, baru je amik 4 hari tu dah habis ke? takkan makan pen kot..". Nasib baik la setakat ni tak kena tanya camtu...

Dalam borang permohonan alat tulis tu pun asyik2 nama saya je... Sabo je la. Pasni nak kena lable gak la dengan nama saya. Walaupun bukan hak sepenuhnya, tapi hak sementara jugak kan.

At least bila diaroang tengah dok syok guna pen tu, ternampak nama saya yang comel ni sure la diaorang pulangkan, betul tak? Kecuali rasa tak malu tu, tak tau la...

Ok la, bebel je kerjanya. Baik habiskan makan ni. Sambil makan sambil membebel pun tak baik kan... hehe

Ok, daaaa

3 comments:

baby berry said...

haish...agaknya kena ikat pen kt meja kot..taruk tali hehe..tp kami slalu pen ke benda alah ape ke..sume taruk nama besor2 hehe

Ena said...

dulu kat tempta lama pun jadi camtu sal.. tapi sejak dok kat tempat baru nie.. ok la.. jarang barang nak ilang..

dELL | mrs.zaimi said...

hahhaa...same la kite salwa..ade ari tu..sorg ni la..dh la pinjam pen kite nk isi borg..lps tu pinjam stapler..lps dh settle tu die bg la stapler..tp kt tgn die still pegang pen kite..adoi..nk tegur kang ckp 'alah pen kerajaan pn nk berkire..'..tp tu la..dok segan nk mintak kt cik inventory tu kan...dela sng je, sorok pen dlm drawer n kuakan 1 pen je n letak nama..