Monday, August 23, 2010

Mengidam ke???

Salam...

Dah tengah hari. Sekejap saja... Mungkin hari ni sedikit sibuk, tu yang tak sedar masa pantas berputar...

Tadi lepas dah settle semua kerja, saja je la letak2 jap kepala atas meja. Tu pun sebab dah banyak kali menguap... Tetiba saja rasa teringin nak makan 'coq kodok pisang' atau nama bakunya jemput2 pisang...

Sabo je la saya ni kan... tengah2 puasa dok teringat makanan lak... Tapi tak mo yang beli punya. Nak yang buat sendiri or mak buat. Sebab kalau beli kebanyakkannya tepung je banyak, pisang cinonet.

Kalau saya yang buat haruslah sebaliknya.. Pisang banyak tepung sikit sampai kadang2 tu tak ada rupa la sebab lembik sedikit. Tapi shedapnyaaa... Nikmat woo, rasa pisang je... hehe

Nak pi cari mana ni pisang? Kalau nak cari masa balik kerja ni tak dan (tak sempat) dah... Tolong, cheq dah mangidam ni... hehe (tu pun nak habaq kat semua orang ka???)

Tak sabaqnya nak balik kampung.... Oh oh oh balik kampung... (tiba2 sahaja... ^_^)

Ok la, merepek ntah apa2... Sebelum saya merepek dengan lebih dahsyat lagi, baik la saya stop sekarang kan... Ok, papaiiii....

7 comments:

syariza09 said...

time rehat ni pi la bli pisang kt pasar, mesti sempat nih. kalo tak dak, cuba cari kedai kt flat hijau. slalu dok nampak pisang tgantung2..

mamalieyna said...

mengidam ni..harus suh en suami cari gk pisang ni kang..hehe..

eheh..abg kak eina pun dok ngidam cokodok pisang, pisangnya tak beli2, camno nk buat! ^_^

~~*Lady Salwa*~~ said...

Syariza:

Kalau la sal ni bawak kereta hari ni, dah zass pi cari pisang tu. Malangnya hari ni hubby hantar..

Telan ayaq liuq ja la... hehe

~~*Lady Salwa*~~ said...

Mamalieyna:

Tu la, tapi hari ni ada jemputan berbuka kat luar la pulak. Office hubby sal. Abih tu, bila la nak membuatnya... hehe

Ya ka... hehe. Tu pun kena suruh pi cari pisang gak. tapi tak pa, dia tak kempunan punya kalau dapat lambat pun... hehe

Ena said...

heheh.. mengidam yeh!.. kena la p cari tu nanti.. mcm akak. kalo teringin dok diam je tak cakap pun kat hubby sbb takut bila cakap tak dapat nanti kuciwa terus syahdu syahdan nanti tak dapat.. sob sob sb tapi kalo rasa ok je.. sokmo nak makan itu ini tapi yg biasa2 jae la mcm cekodok pisang tu.. tak susah kan!..

Nem0 o0h Nem0 said...

buat sendiri lg best kn,lg puas hati mkn..

Aleeya said...

erm dari gaya becerita da rase itu pisang sgt sedap hahaha..