Monday, August 23, 2010

Awal lak hari ni....

Salam...

Awalnya bersiaran hari ni... Biasa la, sampai office awal... Sementara bos belum sampai, buat la apa2 yg patut kan...

Tak ada apa sangat nak diceritakan pagi ni... Masih dok warming up jari ni lagi... hehe

Cuti 2 hari tak jalan2 sangat pun. Cuma keluar beli barang2 rumah saja. Lagi pun, cuaca tak berapa nak menentu sekarang ni. Berbuka puasa pun kurang betul makan. Banyak minum air sahaja...

Memang sangat2 la terasa dahaga... Semalam, beria2 la saya memasak... hehe. Dalam 5 jenis lauk. Tapi, air jugak yang laku...

Sudahnya, lepas berbuka masing2 tersandar sebab mengah... Banyak minum air sangat... dah la tu, semalam makan daging rusa lak.. tidur malam tadi kipas memang habis laju la. Kalau boleh nak pasang kipas tambahan je... hehe

Tu, dalam peti ais ada lagi daging rusa... Siapa nak?? hehe. Mungkin akan tersimpan la sampai balik kampung ni. Pastu suruh mak buat rendang... ^_^

Herm, sabtu hari tu saya tak memasak pun. Barang dapur dah habis langsung, hubby lak OT hari tu. So, nak keluar membeli barang tak leh... Kebetulan kereta lak ada satu je, lagi satu hubby tinggal kat office dia..

Tunggu dia balik pun dah lambat. Last2, untuk pertama kalinya saya menjejakkan kaki ke PARAM. Masa sampai tu tak ramai sangat lagi orang...

Pilihan pun tak banyak sangat... Saya rasa cam beli sikit je, tapi tangan penuh kiri kanan... ho ho...

Hubby kata macam nak makan sebulan je... Ye ke?? Tak ada la. Tapi serius la, pasni dah tak mo la beli sangat kat PARAM tu, tak kena ngan tekak ni... baik masak sendiri lagi puas hati...

Apa yang saya beli ye... Kue teow goreng, rojak (passemboq), kuih muih (2 jenis) - ni utk saya la. Hubby makan nasik ayam percik. Pastu bubur nasik ngan puding utk faris... Tu je pun.. Tapi ntah kenapa nampak cam banyak plastik je.. hehe

Kira ok la, berjaya mengekang nafsu makan.. Tapi tak habis pun makan sebab passembur tu kuahnya, uih kuat betul rasa belacan... tak tertelan rasa...

Sorry ye, gambar tak ada pun. Malas nak snap2... hehe

Ok la, nak bebel panjang2 pun menambahkan rasa dahaga (apa kaitan la pulak dahaga dengan menaip entri nih...)

Till then, daaaa....

8 comments:

Adlina Husaini said...

rasa apa eh daging rusa? ina tak pernah makan..

mamalieyna said...

kalau snap gambo ni, sure nampak meriah...! k.eina kalau g param, sikit je beli...mmg byk makanan, tp taktau nk beli apa..huhu..

mrs_yus said...

uitss dgg rusa? cmne masak ruse tu? :)

~~*Lady Salwa*~~ said...

Adlina:

Ala, rasa cam daging lembu biasa je... tapi kalau makan banyak, siap la berkipas malamnya ye... hehe

Panas cam daging kambing...

~~*Lady Salwa*~~ said...

Mamalieyna:

Tu la pasal... tapi apa nak buat. kalau dah "M" tu memang tak leh nak watpa la... hehe

Sama la, tak tau nak beli apa. Pastu dah beli rasa nyesal sebab tak sedap... adeh...

~~*Lady Salwa*~~ said...

Sara:

Ala, masak biasa2 je. Buat daging masak kicap je. Nak buat rendang tak cukup bahan la pulak...

are-za said...

slm..wa igt aza lg dok?

smlm mr.hubby bru beli daging rusa..sedap ek msk kicap..mcm besh ja..

~~*Lady Salwa*~~ said...

Are-za:

Ingat lagi... Mana boleh lupa member2 lama...

ye ke, boleh tahan la jugak sedapnya kalau buat masak kicap... hehe. Kalau rendang lagi sedap la kot...