Wednesday, January 13, 2010

KADANG-KADANG

Kadang-kadang saya rasa bosan dengan keadaan sekeliling...
Kadang-kadang saya rasa letih dengan hidup ini...
Kadang-kadang saya rasa macam nak nangis je...
Kadang-kadang saya rasa macam nak jerit sekuat hati je...
Kadang-kadang saya rasa macam nak marah je kat semua orang...
Kadang-kadang saya rasa tensyen je dengan sikap segelintir orang...
Kadang-kadang saya rasa jemu dengan kerja saya...
Kadang-kadang saya rasa nak je kata "Tolong jangan ganggu saya... please leave me alone..."

Tapi...

Saya tak mampu... 
Saya hanya boleh nangis dalam hati...
Saya hanya boleh jerit dalam hati...
Saya hanya boleh marah dalam hati...
Saya hanya boleh pendam rasa bosan, letih, tensyen dan jemu dalam hati...
"Tolong jangan ganggu saya... Please leave me alone..." hanya bergema di dalam hati...

Kerana...

Saya hanya manusia yang sangat lemah... 
Lemah untuk bersuara...
Akhirnya, segalanya terpendam dalam hati...

Betapa kerdilnya diri ini.... 

3 comments:

Ena said...

Jangan terlalu pendam di dalam hati.. sekali meletup.. Fuhhhh!!!.. dasyattt!!!
Jgn jgn belajar utk meletup kerana bile dah ader sekali akan ader lah ke-2 nyer.. hu3x..
so, sabaq naaaa... :)

*S*A*L*W*A* said...

alhamdulillah... setakat ni walaupun di pendam tak pernah lagi meletup...

InsyaAllah, selagi akal dipandu iman, segalanya dalam keadaan terkawal...

*S*A*L*W*A* said...

ni pun salah satu cara meluahkan perasaan jugak... hehe