Monday, January 11, 2010

Duhai Bonda...

Mengapa kanta ini masih berkaca
Sedangku telah pun terima di dalam redha
Segala kepahitan
Pengalaman menjadi penawar
Mengejar impi ke pintu Syurga

Duhai bonda
Bilakah akan ku kecapi kasturi
Penebus maruah
Dan semangat lama

Mengapa sinar neon dan gedung indah
Kotaraya yang menjanjikan sejuta rasa
Sejuta haruman
Kini menjadi penjara jiwa
Ku yang merindukan ketenangan

Duhai bonda
Hari-hariku kini berlalu
Bagaikan bahtera
Tanpa layar dan kemudi

Bonda
Akhirnya terbongkar jua rahsia
Tangisan dan gurindam
Keramat kasih sayangmu

BondaSaat dan pertemuan semula
Kita kali ini
Akan ku abadikan
Keramat kasih sayangmu

Oh! bondabonda


B.O.N.D.A - M. N.A.S.I.R
***********************************

Saat ini, daku terasa amat lemah sekali...
Lemah untuk melangkah
Menempuh jalan yang samar-samar dihadapanku.

Tuhanku, perteguhkanlah keimananku terhadapmu
Berikanlah aku kekuatan untuk menempuhi hidup ini
Pimpinlah hatiku agar aku tidak tergelincir dari landasan yang benar

Tuhanku...
Redhakanlah aku terhadap setiap yang berlaku dalam hidupku
Agar aku menjadi hamba-Mu yang sentiasa redha dengan qada' dan qadarmu... Amin...

2 comments:

Ena said...

Awat sal? sedih semacam jer.. Rindu kat Mak kat kg yeh! akak pun rindu juge dah lamer x jumpe..
sabar yer sal.. ape2 pun moge dipermudahkan segala urusan.. :)

*S*A*L*W*A* said...

heheh... xde pe, cuma konflik dalam diri je... hehe