Tuesday, November 30, 2010

Manman & wawa...

Salam...

Cuaca kat luar nampaknya mendung... Awan hitam je kelihatan... Nampaknya bila2 masa saja bumi Allah ini akan disimbahi hujan...

Nampaknya niat di hati nak pergi beli barang2 dapur kat pasar tani mungkin terpaksa ditunda... Abih, nak masak apa hari ni???

Eh, melalut la pulak... Asal nak cerita lain, cerita pasal menda lain lak...

Oh, pasal tajuk tu...

Sebenarnya saya ni konon2nya nak la ajar Faris nama Ummi & abah dia.. Senang nanti, kalau orang tanya "Ni anak sapa?".. boleh la dia habaq...

So, gigih la ummi dia ni mengajar...

Saya : Nama abah Azman

Faris : Abah 'manman'

Saya : Bukan, Azman...

Faris : Manman...

Saya : Herm... ye lah tu... Nama ummi Salwa...

Faris : Ummi 'wawa'

Saya : Bukan... Salwa

Faris : Wawa....

Sampai ke sudah yang tu jugak la yang disebutnya... Ummi pun dah penat nak ajar.. hehe

Manman pun manman la... Wawa pun Wawa la... Janji ada la persamaan sket2.. hehe

Tapi kalau ajar melalui perbuatan memang cepat je dia ikut... Macam semalam, saya kurang sihat sket...

Pastu saya dok uwek uwek la kat sink dalam toilet. Kebetulan lak masa tu Faris ada... Bila tengok saya uwek uwek tu terus dia tepuk2 & usap2 paha saya sambil cakap "Dah dah... "

Terus rasa nak tergelak...

Biasanya kalau dia nak termuntah or tengah muntah saya akan tepuk2 & usap2 belakang dia sambil cakap "dah dah..."... Sekarang dia lak yang wat camtu...

Tapi sebab tak sampai nak tepuk belakang saya, ditepuknya paha saya... hehe

Budak2 ni memang cepat belajar. Ye la, otak tengah fresh lagi... Tak fikir masalah2 lain... So, sebagai ibu bapa kena la tunjuk teladan yang baik kat dia... kan kan...


bukan main lagi budak ni... Macam la pandai sangat nak klik2 kat komputer tu...
masa ni sambil dok menggedik kaki....

Ok la, panjang pulak cerita di petang hari ni...

Esok & lusa saya sibuk sket. Kena jadi urusetia pendaftaran untuk kursus yang diadakan kat Jabatan saya ni... Petang2 la kot baru dapat bersiaran... Tak pun malam... Tu pun kalau rajin... hehe

Ok la, daaaaa.....

5 comments:

syariza09 said...

dah besar dah..budak2 mmg cpt ngikut apa yg kita buat

Ena said...

hehe..

budak2 skrg memg sangat cepat belajar jan sal.. ;D

faris dan nampak cam besar sangat dah sal.. dah ada bakat abang tu.. :D

owh! selamat bertugs la ye.. sma la kita.. ada lg esok..

-Sara- said...

die nk tepuk belakang xsampai, tu die tpuk peha jee..hehe :)

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

kikiiikik
manman sama tak ngan superman? wekkeke

cute je kan. budak2 mmg cepat belajar.
takpe..asal ade bunyi udoh
kang ajor lagi hehe

zurazari said...

budak zaman sekarang kan...
cepat jer pandai nyer!!