Tuesday, November 23, 2010

Entri yang asyik tertangguh...

Salam...

Curi2 masa jap jengah sini... Rumah kengkawan pun tak sempat jengah lagi. Malam tadi punya la seksa nak loading... Nak wat entri pun kena try 2,3 kali baru lepas... Ada masa nanti saya singgah jugak ye... Sorry...

Mood berada kat kampung masih terasa... Separuh dari badan ni rasa macam masih berada kat kampung je… Ahad lepas rasa cam malas dah nak balik ke sini… Rasa cam nak terus dok kat kampung je… hehe

Kat kampung best, tenang ja rasa... Nak2 bila lepak bawak pokok rambutan tepi bendang tu (sawah)... Bila la nak dapat pindah balik ke kampung nih… (Abah, sila jawab... hehe)

Raya tahun ni tak ke mana sangat pun.

Selasa (16hb) tu lepas Solat Isyak, dalam kul 8.30 malam terus gerak balik. Sepatutnya dalam kul 12.30 dah sampai la kat kampung…

Tap jalan malam tu jammed terutama sekali lepas tol lama Jelapang tu… Sampai lepas terowong. Pastu lak kat Slim River hujan lebat lak.. Makanya, kul 2.30 pagi baru sampai kat kampung…

Pagi tu dalam kul 6 lebih baru terjaga… Satu badan rasa sakit2… Terjaga pun sebab dengar suara Faris dok bermain dengan sepupu2 dia…

Apa lagi, terus bangun la nak tengok dia…

Masa mula2 saya pi dekat dia tu dia tak perasan lagi. Pastu saya bagi salam pun dia tak perasan lagi…

Bila saya panggil je nama, terus dia toleh. Serta merta air muka berubah… Muka nak nangis + marah…

Pastu terus dia nyorok tepi cabinet. Saya panggil “meh sini kat ummi…” makin dia nyorokkan diri…

Masa tu air mata saya yang bergenang… Rasa macam anak dah tak kenal ummi dia dah… Rasa sedih sangat… Adeh, mungkin dia merajuk dengan saya la tu…

Dah lama sikit baru dia mau kat saya… Apa lagi, terus peluk cium sepuas hati la… Tapi masa tu Faris masih diam membisu…

Ajak dia pergi kat abah dia pun masih diam… Lama lepas tu baru la dengar suara dia dok panggil abah dia…

Dalam kul 7 camtu bagi dia mandi, pastu siap2.. Mula2 ingat nak pakaikan baju Melayu. Tapi takut lak kalau bagi pakai awal sangat nanti kotor. So, bagi la pakai baju biasa2 dulu…

Sempat la snap beberapa keping gambar dia di pagi raya tu. Tapi pakai baju biasa je la… Akhirnya sampai ke sudah tak pakai pun baju Melayu… Penat je ummi gosok…

Ok la, panjang lak menceceh… Layan je la beberapa keping gambar aksi si kecil di pagi raya yang tak pakai baju raya nih… hehe

suka wat peace camni bila orang nak ambil gambar...
over senyum lak...

sila abaikan umah tok yang besepah ngan mainan faris tu...
Camni la kalau dia main kat rumah, habis disepah2kan... haish...

sempat lagi wat peace tu... sabo je la...

Ok la, till then... Daaaaaaa...


** lupa nak bagitau... Faris dah balik ke sini... yeayyy... ummi dah tak sunyi lagi dah... pagi2 bangun tido ada 'murai yang berkicau'... hehe

** ada satu cerita lucu (lucu ke???) nak distory mory kan kat sini, tapi tengah tunggu 'org tu' send gambar, tak dapat2 lagi nih... maybe next entry la kot...

**entri ni pun terpaksa diedit 2,3 kali akibat asyik tergendala ja...

8 comments:

zurazari said...

lega kan raser nyer kalo anak da ader depan mater...=)

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

kita lak cedih.bergenang air mata den part dia nyorok tu
dia dah paham..tu dia terasa kot sal tinggalkan dia
yela mlm2 sure nak ummi dia kan..

takpelah, dah lepas..
dah2..jgn cedih. ank dah kat bawah ketiak dah tu..ehehe

Ena said...

alahai..

dah tahu nak luahkan perasaan dier rupanya.. tu yg dok menyorok tu.. dah besar dah faris kan! nampak tinggi..

Fieza79 said...

sedih jgk ni baca part yg mula tu...nsb baek akhir nya dia mau jgk..takut tk kenal plak kan si ibu..

ohh lega rasa nya anak dh berdekatan...alhamdulillah..

syariza09 said...

ermm...faris merajuk tu. budak2 pn tau marah bila dia kena tinggal..alahai...kalo sy tgk aksi tupun, mau bergenang air mata gak huhuhu

sama ngan Aiman, x pakai baju raya pon. baju dh gosok tp bila nk bg dia pakai pikir 2 3x gak sbb cuaca terlalu hot :D

kinah said...

comeinye bby.. kecik dh pndai main gajet hehe.. hope happy always

-Sara- said...

hehe..faris ni byk plak psamaannye ngn syaqir, ambk gmbr mst nk wat peace cmtu! :)

mamalieyna said...

alahai akak lak sedih terlebih ni...mmg syahdu la bab anak2 ni kan..dh leleh air mata..smbl bca smbl terbayang..hukhuk..tu baru tinggl kejap kan..akak pun tak pernh tingglkan arif wlu semalam..taktau camna keadaan kalau terpaksa berjauhan..huhu..

sweet faris..suh umi snap pic byk2 lg eh..^_^