Sunday, May 1, 2011

Kalau dah jodoh, tak ke mana....

As-salam...

Bersiaran di hari cuti... Sebelum tu selamat hari pekerja buat semua...

Dah lama tak jengah ke sini. Hampir sebulan jugak la...

Biasa la, penyakit 'M' datang menyerang... Bukan apa, letih la... Siang hari penat jadi tarzan, so malam2 rasa nak releks2 je la... hehe

Hari ni tak berapa nak sibuk sangat, tiga2 beranak tu tengah tido (abah, faris & summayyah), dapat la saya ngadap blog ni sat.

Nak join diaorang tido, tak terasa mengantuk lak. Lagi pun saya jarang dah tido siang. Dah tak sempat. Sebabnya dua beradik tu selalu 'tukar syif'. Bila si adik tido, si abang berjaga.

Bila si abang tido, si adik lak terjaga. Makanya, ummi jugak la yang 'syif' sampai ke malam... hehe

Eh, melalut lak... Asal nak cerita menda lain, pi cerita menda lain lak...

Ha, jodoh sapa la tu kan...

Jodoh saya ni la... Tapi bukan dengan x-boipren ka sapa2 ka... Jodoh dengan subang saya.

Ekceli subang ni saya dapat hadiah masa birthday saya yang ke-24. Si abah la hadiahkan... Subang berbentuk huruf 'S'... Huruf pangkal nama saya...

So, nak dijadikan cerita. Satu hari tu (beberapa minggu yang lepas) saya ambil la wuduk nak solat. Pastu ntah camna ntah masa nak sapu air ke muka, cincin saya tersangkut la kat subang tu...

Masa saya angkat tangan dari muka, subang tu ter'ikut' la sekali dengan cincin saya. Makanya tertanggal la bahagian belakang subang tu (orang panggil apa ntah... hehe)

Saya dengar la bunyi 'keting' cam benda jatuh, tengok2 subang saya dah terjatuh ke dalam sinki, hampir2 masuk ke dalam lubang yang ada di sinki tu.

Cepat2 saya ambil. Pastu saya tunduk cari bahagian belakang subang tu. Tapi tak jumpa. Saya ingatkan dah masuk ke dalam lubang yang ada dekat lantai tandas tu.

Sambil buat muka sedih saya panggil la hubby, bagitau yang subang saya dah jatuh. Saya dah cari satu toilet tu, tapi tak jumpa. Saya syak memang jatuh dalam lubang tu.

Hubby ambil torch light & suluh. Dia cakap tak nampak apa2 pun. So, saya ingat dah jatuh jauh ke dalam la kot... Rasa sedih & frust betul masa tu.

Ye la, hadiah birthday lak tu. Dah tu, harga emas sekarang kan mahal... Rugi wooo hilang cenggitu saja... hehe. Terus saya buka cincin kawin & tunang, pastu simpan dalam kotak.

Takut jatuh & hilang jugak. Dalam hati dok kata 'tak pa la, bukan rezeki la tu... nanti mintak yang baru lak...' hakhakhak...

Dipendekkan cerita. Beberapa hari kemudian, masa tu saya nak mandi. Masa saya tengah nak ambil towel, saya terpijak sesuatu. Terus tersebut 'adoi...'

Bila saya tengok ke lantai (nak tengok apa yang saya terpijak), terus saya tersenyum dan berkata 'alhamdulillah...'

Rupa2nya yang saya pijak tu adalah bahagian belakang subang yang hilang tu... best best.... Itu la yang dinamakan "kalau dah jodoh, tak ke mana...". hehe

Tapi saya tak pakai balik pun, takut kang jatuh lagi... nanti2 la kot...

Ha ah la... baru teringat.. Sampai sekarang saya belum bagitau lagi kat hubby yang saya dah jumpa bahagian belakang subang tu...

Syuhhhhh, diam2 tau... Tak nak bagitau la kat dia... Sebabnya, nanti boleh la saya mintak subang yang baru... hahahaha (gelak jahat...)

Ok la, panjang sangat dah bercerita... Kang jemu orang nak baca...

Udah2 la kot... Rajin2 nanti saya update lagi... hehe.... Daaaaaaa

**awat cheq rasa macam skema semacam ja ayat dalam entri ni ha... sebab dah lama tak buat karangan kot, jadi tak reti nak buat ayat lak rasa... hihi

2 comments:

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

hahaha ok gak tu nnti leh subang baru
ok2...shhyyyy kita diam2 je..:-P

syariza09 said...

Slmt kembali Sal, biasa la tu bila dh ada 2, masa tu betul2 mcm emas. time depa tidoq la kita nk buat mcm2.

Sib baik la x masuk trus dlm lubang, padahal yg blkg tu kecik ja kan, mmg betoi la subang tu ada jodoh ngan Sal.