Wednesday, October 14, 2009

To LOVE or to BE LOVED????

Herm, entri kali ni nak crita sket pasal cinta. Saja ja pilih tajuk ni walaupun aku dah kawen... hehe. Aku pilih tajuk ni sebab dalam beberapa minggu ni aku dok sebok tengok crita Full House. Walaupun mungkin bagi sesetengah orang cerita ni dah 'basi', bagi aku selagi aku tak dapat nak tengok crita ni full / lengkap (tak miss walau satu episod) tak full house la namanya... hehe. Maksud aku tak basi lagi la crita ni.

Setiap kali aku tengok crita ni aku rasa happy je. Dan mood aku dalam beberapa minggu ni tersangat la baik & ok... Cuma ada la sket yg ter'tak ok'... ngeh ngeh...

Melalut lak. Berbalik kepada tajuk entri ni, dalam Bahasa Melayu lebih kurang berbunyi 'mencintai atau dicintai?'. Mesti org tertanya, apa kaitan dengan crita full house ni kan? bagi yang dah khatam crita ni mesti tau kenapa. Dalam crita ni heroin telah tersepit antara nak pilih lelaki yang dicintai (tapi lelaki tu tak cintakan heroin tu) atau lelaki yang mencintai (tapi heroin tak cinta pun kat lelaki tu). Herm, kalau boleh semua orang mesti nak mencintai dan dicintai, betul tak?

Tapi, andai kata la korang tersepit dalam cinta camni, mana satu yang menjadi pilihan hati korang? Ada orang kata (bukan aku kata), lebih baik pilih lelaki yang mencintai kita sebab lelaki tu akan jaga kita dengan sebaik mungkin. Daripada pilih lelaki yang kita cintai tapi dia tak berapa cinta dekat kita (ala kadar je cinta dia) sebab nanti kita yang akan banyak berkorban untuk dia dan silap hari bulan kita yang terkorban.

Herm, bagi aku la aku akan pilih lelaki yg mencintai... hehe. Sebab kadang-kadang cinta boleh mengaburi mata kita. Membuatkan kita berusaha untuk membahagiakan pasangan walaupun dalam masa yang sama diri kita menderita sebab cinta kita terhadap dia melebihi cinta dia terhadap kita. (betul ke ayat aku ni??? herm...)

Tapi sebaiknya, buatlah istikharah supaya kita dapat membuat pilihan yang terbaik yang ditujuk oleh yang Maha Esa...

Ok la, last sekali aku nak masukkan MV Full House... Enjoy ok... Opsss lupa nak cakap, MV ni mengandungi beberapa babak yg tidak sesuai untuk yang berumur 18thn ke bawah ok... hehe

No comments: