Monday, October 26, 2009

To All Bloggers, Please Read This... Important okey...

Last week, masa aku nak buka blog aku keluar satu page tu (tertulis apa ntah aku tak ingat sangat) terpampang error... Rasa macam separuh mati je masa tu. Apasal pulak dah... 2, 3 kali try buka pun benda yg sama keluar... Try search apa problem, pastu tengok ada yg kata maybe blog kena delate... Alamak.... betul ke?? Rasa macam melayang je nyawa masa tu... Rasa cam nak nangis pun ada... hehe... Ye la, blog aku nih dah macam separuh daripada diri aku ok... Sama penting cam family aku... hehe

sa tu mula la terfikir, camna ngan semua khazanah2 aku yg ada dalam blog tu...??? Dah le tak pernah buat backup pun... Dah la tengah tunggu result satu contest yg aku masuk nih... Waaaaaa... (nangis lagi... xde la, jerit je... hehe)

Pastu try buka hari ni, baca Bismillah & doa dulu... Akhirnya berjaya juga dibuka... Alhamdulillah... happy yg teramat sangat... Terasa hidup balik diri aku... hehe

Membebel lak... Sebenarnya entri kali ni nak bagi tips camna nak backup blog kita supaya incase la blog kita dibuang tanpa diberitahu dahulu (ada kes yg jadi cenggini) tak la kita menggelabah & rasa macam separuh mati (terutamanya aku lah.. hehe)... So, all readers, please refer to this entri (klik di sini) okeh... Aku copy link ni dari mombloggersplanet.com salah satu blog yg aku suka jengok sebab banyak informasi yg bagus... Thanks to little mama yg sudi berkongsi langkah ini... So, kengkawan bloggers kat luar sana yg masih belum buat backup untuk blog anda, buat la ek... jangan nanti nyesal di kemudian hari... hehe... Aku baru je selesai buat backup nih... hehe


Ok la, daaaaaa....

Selingan...
Muka terkejut aku masa tengok perkataan ERROR kuar bila aku cuba buka blog aku... hehe... Masa ni rasa nak jatuh pengsan, tapi hero telah datang selamatkan aku... wahahaha...


*sharing is caring... peace no war... hehe

No comments: