Monday, September 14, 2009

Harapan Ramadhan dan Kenangan Ramadhan tahun 2002

ops, lupa lak aku nak letak lagu nih... dah akhir2 puasa ni baru teringat... apa la aku ni..

sebenarnya bila dengar lagu ni aku teringat pengalaman masa aku kat tingkatan 5. masa tu amik SPM dalam bulan posa. so, kena sahur & berbuka kat asrama la. (aku dok asrama dari form 1 sampai form 5). masa tu budak2 asrama boleh kuar ke pasar ramadhan hari sabtu je.

nak dijadikan cerita, pada suatu hari yg tenang (hehe) aku ngan beberapa org kawan seasrama aku bercadang utk ke pasar ramadhan yg terletak beberapa kilometer dari asrama sekolah. aku x ingat hari apa tapi hari tu bukan hari sabtu sebab kami telah 'fly' beramai2... hehe... (kenakalan di zaman remaja).

masa tengah dok sibuk memilih juadah berbuka puasa, ntah camna mata aku terpandang kelibat ketua warden asrama (Ustaz Ismail namanya). berderau je darah aku. gila... aku pun dengan pantasnya memberi isyarat kepada rakan2ku yg lain. apa lagi, buka langkah seribu la kami... haha. nasib baik la ketua warden asrama tu x nampak. kalau tak, naya aku, dah le pengawas asrama... ni pengawas ke mawas nih??? haha.

sempat la jugak aku beli murtabak 1... niat di hati nak beli kuih, tp x sempat.. haha

dalam perjalanan balik tu, tetiba je hujan lebat mencurah2... habis basah kuyup kami semua. nasib la ada jalan lain yg x payah lalu depan asrama lelaki. sampai je semua terus mandi, takut demam... ye la, kang xleh amik exam lak...

memang sampai sekarang, kalau dengar je lagu ni memang aku akan terkenang kisah ni... banyaknya kenangan zaman remaja... semuanya manis untuk dikenang...

ok la, enjoy ya...



** lirik x yah taip dah sebab dah ada dalam video... hehe

No comments: