Thursday, July 21, 2011

.... (^_^) ....

Alhamdulillah... Dah selesai pun ceramah agama pagi tadi... hehe

Banyak ilmu yang dapat... Banyak jugak nasihat dan panduan...

Ada beberapa yang terkesan dihati yang saya nak share kat sini ngan kenngkawan semua...

Kata ustaz tadi, ramai yang cari kebahagiaan... Dan kebahagiaan itu kita akan perolehi melalui hati yang tenang...

Betul tu, kalau semuanya kita ada tapi hati tak tenang camna nak bahagia kan...

Dan kata ustaz lagi, hati yang tenang akan kita dapat bila kita dekat dengan Allah...

Pastu paling terkesan sekali bila Ustaz tu kata mana la tahu Ramadhan ni Ramadhan yang terakhir bagi kita...

Terus la teringat kat anak2...hehe. Sempat lagi tu... Dan terus jugak la teringat, amalan diri yang tak seberapa nih... Makanya, harus lah bersungguh2 Ramadhan kali ni... Mana tau kan...

Tapi mudah2an dipanjangkan umur dalam iman la hendaknya...
Macam2 lagi la yang terkesan jugak la... Ada jugak yang menyebabkan saya hampir menitiskan air mata... Entah la, sayu la jugak... Insaf di situ... hehe

Harap2nya jagan la insaf sekejap je... Biar la berpanjangan... Amin...

Oh ya, mungkin kalau sebut nama orang tak berapa nak kenal kot ustaz ni... Kalau tunjuk muka dia mesti akan ada yang cakap "Oo, ustaz ni...". Sebab saya sendiri pun cam bila baca je nama dia terus terdetik "Cam pernah dengar je nama ni...."

Bila ingat2 balik, baru la perasan yang Ustaz ni selalu muncul kat kaca TV tu... Salah seorang mursyid Imam Muda musim pertama...

Selalu gak muncul dalam rancangan Tanyalah Ustaz kat TV9 tu... Kat Tv3 pun selalu gak... Pendek kata pemes la jugak ustaz nih... hehe


Ustaz Syed tu yang kanan sekali....

Ok la, tu je nak coret2 petang nih... Diam tak diam lagi 11 hari je kita nak berpuasa...

Oh ya, bak kata ustaz tadi jangan sebut bulan puasa, sebut la bulan Ramadhan...

Till then, as-salam....

9 comments:

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

tau2..ustad tu mudir imam muda musim pertama..tapi mmg nama pak dia sy takleh lupa smpai la ni..ehehhe

~~*Lady Salwa*~~ said...

Rose:

Hehe, mula2 dulu masa tak kenal ustaz ni pun rasa cam nak tergelak baca nama ayah dia...

tu la pasal, tang nama ayah dia tu la yang buat sal ingat muka ustaz ni... nama ustaz tu tak ingat lak, ingat nama ayah dia je sebab unik.. hehe

-Sara- said...

gd entry sal :)

harapnya bln ramadhan nnt kite dpt beramal lebih pd Dia..lebih drp sebelom2 ni :)

mamalieyna said...

seronoknye dengar ceramah agama..mmg terkesan di hati kan..lama tak dpt peluang utk ni..huu~

syariza09 said...

oooo ustaz ni...kenai..kenai..harap2 apa yg dpt tu diingati sampai bila2

Ena said...

ow... ustaz tu ye..
tak kisah la saper ustaznya .. yg penting penyampaian memberi kesan pd diri kita yg mendengarnya..

Aku-Enot said...

Macam best je ceramah tu...Rasa menyesal pulak tak pegi..Huh...

Aku-Enot said...

macam best je ceramah semalam. Rasa menyesal pulak tak gi....nanti nak tgk kat A-PEL lah...

Aku-Enot said...

macam best je ceramah tu...Nyesal tak gi. nanti nak tgk kat A-PEL lah...