Tuesday, July 31, 2012

11 Ramadhan 1433H

As-salam...

Sedar tak sedar hari ni dah masuk hari ke-11 kita berpuasa. Semoga kita terus diberi kekuatan untuk terus beribadah di bulan yang penuh ganjaran ni.

Nak berceloteh panjang pun tak ada apa nak diceritakan... Macam dah kekeringan idea pulak... hehe

Jelajah sana sini banyak blog yang menyepi je... Mungkin masing2 sibuk dengan urusan sendiri...

Rasa macam dah lama tak cerita pasal anak2... Ok la, start dari si abangnya dulu... Alhamdulillah, awal bulan hari tu (6 Julai 2012) genap la umur dia 4 tahun... Balik rumah siap request nak kek... Tapi 2 minggu lepas birthday baru dapat kek... hehe

Pastu selang seminggu dapat lagi kek, sebab ada sambutan hari jadi dengan kawan2 anjuran tadika dia... Gigih la si emaknya nih buat kek... tapi tak berapa nak menjadi... huhu

Dari segi perkembangan pembelajaran, alhamdulillah. Banyak yang dah dia tahu. Perkataan yang mudah2 dia dah boleh baca. Contohnya kari, susu, suka, ibu dan lain2... Dah boleh tulis abc, 123... Doa2 harian, hadis2 Nabi, perkara2 asa Fardhu 'ain, alhamdulillah dia dah dapat hafal...

Memang puas hati la hantar kat tadika yang sekarang ni (Taska & Tadika Permata Nasyrah). Walaupun tak setanding macam yang grand2 tu tapi saya syukur sangat banyak progress Faris sepanjang belajar kat tadika tu. Dan yuran pun sangat berpatutan... :)

Manakala si adik pulak, Sumayyah... Biasa la, cam budak2 lain jugak... Macam2 peel dia sekarang. Dah pandai gaduh ngan si abang, berebut mainan. Tapi selalunya dia akan kalah la... hehe

Mulut makin 'pot pet'... Kadang2 tu tak paham apa yang dia cakap... Paling kelakar bila nak air, dia sebut 'nak ayaq'... guna loghat utara jugak la nampaknya... hehe

Pantang dapat bear, dipeluk cium bear tu... Pastu sibuk cari kain nak selimutkan...

Sangat suka 'mengemas rumah' terutama di dapur... Kalau masuk dapur tu, habis diselongkar kabinet... Tapi dah boleh harap la sket, mintak tolong ambil itu ini. Paling bagus, kalau dah buka baju nak mandi, siap bawak baju masukkan dalam bakul... Good girl... hehe

Ok la, tu je kot nak cerita... perkembangan lain rasanya sama je ngan budak2 yang sebaya diaorang...

Dan sebagai penutup, nak tempek lagi gambar diaorang... hehe

Till then, as-salam....





2 comments:

mamalieyna said...

waaah si abang dh bijak...ni untung muda2 masuk tadika ni kan.. byk dh progress si abang..teruja dengarnya..

*adik yg maintain comel~

selamat meneruskan ibadah puasa~

yong kaya said...

good girl n good boy....