Thursday, March 14, 2013

Padah bila berangan tak kena tempat...

As-salam...
Pagi2 lagi dah hilang selera...
Bukan salah sesiapa, tapi salah sendiri... huhu

Macam biasa, tiap2 pagi saya akan bancuh air untuk breakfast...
biasanya saya makan biskut kering cicah air je pagi2...
Jarang2 sekali nak makan heavy pagi2 nih...

So, tadi masuk la pantry...
Bancuh air... sambil tu otak dok ligat berfikir sesuatu...
Dah tu tangan lak capai bekas biskut kering...
Ntah macam mana bekas biskut tu terkena mug saya...
Habis la air tertumpah dan terkena baju...
Dah la air milo lak tu...
Bukan sikit habis dengan kain pun kena... huhu


Nasib baik pakai baju yg warnanya agak gelap hari ni...
So, cuci la bagi hilang sikit warna yg ketara tu...
Malas nak balik salin baju...
mana la ada baju spare kat office nih...
Sekali bila dah dok dalam bilik bau masam lak...
Macam bau masam baju anak kita kalau dia minum susu terkena baju dia.... Adoi...

So, tengah dok fikir ni... nak balik rumah ke tak...
Masalahnya, kereta ada dengan encik suami...
Malas nak nyusahkan dia datang ke sini lak...

Herm, alamatnya berkurung je la dalam bilik hari ni...
Mudah2an dah kering nanti tak la berbau...

Kesian kat acik cleaner tu...
tak pasal2 bertambah kerja dia pagi ni...
Kena mop pantry... & cuci kabinet dalam pantry tu...
Saya nak buat dia tak bagi...
Mekacih la aunty... :)

Ok la, tu je nak luahkan perasaan pagi2 nih... hehe
Sekian... :)


Moral of the story : jangan berangan masa bancuh air... hehe

5 comments:

Ena said...

Pernah juga.. tp kat umah la.. kat ofis pernah juga tp tertumpah air masak.. kalut mengelap takut terkena wayer2 pc dan keyboard.. kalo anak tumpah kan air mesti kita dah pot pet pot pet kan.. hihi.. sendiri yg buat.. bebellah pada diri sendiri hihi..

Nazayiena Ayiena said...

Berangan apa awal2 pagi nie?

mamalieyna said...

hehe.. jgn berangan yeh lenkali..

*penah gk jadi gini..dah 1 hal nak fikir mcmana nak keringkan..hee~

syariza09 said...

hihihi..sy pon pernah camni, masa tumpah tu mula la sy gelabah semacam jer

Mila@Rimbun said...

dapat bayangkan bau tuh.. teringat masa anak masih kecik dulu2, bila ada tumpah susu kat baju emmm baunyerr..